Sv: 29 årig islandshäst
Men sen finns det även de, som stirrar sig blinda på höanalys och vilken kvot hästen ska ha hit eller dit och glömmer att använda ögat.
Så det måste vara lite av varje, för att det ska bli riktigt bra.
Min dam får Lucern, soja, betfor, olja, B-vitamin, E-vitamin-muskel, biomag och hyaluron 100 till det hö/hösilage med låga värden som serveras i lösdriften där hon står.
27-årig halvblodsdam, som föll ur både kondtions- och hullmässigt under min konvalescens före, under och efter min höftledsoperation, då det var svårt att hitta medryttare till "en så gammal häst". Tyvärr, var jag säker på att det var slakteriet nästa, när jag träffade henne för första gången efter nästan två månaders frånvaro från stallet, pga stallvärden "inte tänkt på att titta under täcket" trots att jag bad henne tillskottsodra under min frånvaro och hade hela stallet fullt med foderpytsar och hinkar.
Men nu har damen tagit sig så pass att, både kiropraktor och equiterapeut har sagt "detta säger vi inte för att göra dig glad, men det här kommer gå vägen, hon ser ut som en annan häst, redan efter en veckas behandling". Matfrisk, pigg och vaken blick, samt mkt rörligare än på länge.
Vi går långa promenader, som sjukgymnastik för damen och min personlige sjukgymnast tjatar på mig, för att jag snart ska komma upp på hennes rygg, för sjukgymnastik av mig själv. Så, jaaa... det är väl målet.