Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min häst har p g a en skada tvingats äta enorma mängder Metacam. Han har medicinerats i två veckor, fått vila ifrån det i två veckor o s...
Svar
6
· Visningar
1 385
Hästvård Jag har förvisso redan skrivit två trådar ang min 3 åring som har kotledsinflammation i hö fram. Kort resume: Vi har vart in &...
2
Svar
25
· Visningar
6 419
Senast: ponnydamen
·
Hästvård Min häst har skadat djupaböjsenans förstärkningsfäste. Han har inte varit halt alls men reagerade på att svullnaden satt i så länge...
Svar
7
· Visningar
2 108
Senast: ylvalill
·
Hästvård Greppar lite halmstrån för min fina treåring som har ett urkalkat kotsenben pga trauma. Är det någon här som behandlat urkalkat...
Svar
10
· Visningar
5 242
Senast: Warrick
·
Foder & Strö Pga väder och vind fick "min" höbonde inte in något hö i år utan bara hösilage. Turligt nog har han har kvar fjolårshö som jag ska köpa...
Svar
19
· Visningar
2 450
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hej! Min häst vaccinerades 7 sept förra året, kan jag då vaccinera honom exakt 7 sept detta året för att det ska vara giltigt? Eller...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Primula
·
Hästvård Ja, som rubriken säger, är det någon som provat? Finns det fördelar eller bara nackdelar?
Svar
8
· Visningar
3 020
Senast: Majapiraya
·
B
Hästvård Vi har ett gotlandsruss som är 20 år. Han är pigg och glad och gillar att rida i skogen, hoppa, osv. I torsdags fick han kolik. Han...
Svar
4
· Visningar
2 317
Senast: arabia
·
T
Hästvård Har en ponny som blev skodd i går. När dottern skulle rida i kväll märktes lite diffust en ovilja att gå. Hon provade att trava på...
Svar
2
· Visningar
1 278
Senast: trojalotta
·
Hästvård Min Häst som är lagringskvalster + insekter allergiker, har blivit sämre igen . Jag har gjort som vet har sagt men tror att jag är...
Svar
14
· Visningar
1 497
Senast: Korven
·
Hästvård En påse åt skogen... *note by myself* 1 g butta iblandat i väl uppblött 1 kg lucern, 7 dl betfor, ½ kg soja, B-vitamin, E-vitamin...
2
Svar
22
· Visningar
3 518
Senast: SaraMara
·
Hästvård För några veckor sedan blev min häst konstigt halt bak. Vet kikade på henne snabbt när hon vaccinerades och tyckte inte att det var så...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Coolfrees
·
Hästvård De senaste dagarna har min häst fått som små krustor i pälsen. Främst vid ganascherna och vid sidan av huvudet och vid bogen/bröstet...
Svar
6
· Visningar
9 076
Senast: c0pyright
·
Hästvård En här i närheten av där jag bor har fått Listeria på sin häst. Jag som hästägare har aldrig hört talas om det och googlat en del...
Svar
12
· Visningar
2 808
Senast: Limelight
·
A
Foder & Strö Hej Har skaffat häst och förstått att en foderanalys är bra,var lämnar jag in hö på analys? Anne
Svar
3
· Visningar
1 248
Senast: Anne
·
L
Foder & Strö Hej, startade ett konto här ara för att jag behöver lite hjälp... jag har varit halvfodervärd på en häst i snart 4 år, hon är gammal...
Svar
14
· Visningar
1 372
Senast: Korven
·
Hästvård Idag upptäckte jag att min hästs ena "knöl" under magen(där sadelgjorden sitter typ) var svullnare än på andra sidan. hon var även öm...
Svar
11
· Visningar
9 334
Senast: Legolaz
·
S
Hästvård Var får man tag i xxterra? Hade ute vetrinär idag som tyckte att jag skulle behandla min hästs ink med det. Hon sa att jag skulle...
Svar
8
· Visningar
2 273
Senast: Tappsveden
·
D
Hästvård Hej. Vill nu höra med er kloka bukefaliseter ang. sårig/ blödande ink. Vad hade ni gjort i en sådan situation. Inken är stor som en...
Svar
15
· Visningar
1 956
Senast: Tappsveden
·
Hästvård Vill först och främst skriva att VETERINÄR KOMMER RÅDFRÅGAS NÄR MOTTAGNINGEN ÖPPNAR IMORGON BITTI! Min tant arab har fått en (några)...
Svar
3
· Visningar
1 871
Senast: _Skifting_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka