Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Upptäckte att damen min har en vit-grå fläck i ögat, någonting som tillkommit senaste veckan, misstänkte såklart direkt ett hornhinnesår...
Svar
12
· Visningar
3 492
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Vilka sviter kan en häst få av att ha haft kvarka ? Har försökt Googla men hittar inget . Jag menar flera år efter insjuknandet . I...
Svar
11
· Visningar
6 810
Senast: Hambo
·
Hästvård Min pålla har fått ett metalliskt knäppande ljud när hon rör sig. Först trodde jag det var från skon eftersom det inte låter som...
Svar
10
· Visningar
3 217
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Sitter med ett foderstatsprogram som har sojaböna inlagt smpr 299. Sojamjöl har väl högre eller är det samma sak som sojaböna ? Någon...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Natasja
·
Hästvård Min häst har fått som en vätskefylld "böld" vid armbågen på vänster sida. Jag tror att hon kan ha fått en spark där, det är väl ett...
Svar
15
· Visningar
13 358
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Kan inte hitta innehållsförteckning för Equion. Nån som vet var man kan finna det?
Svar
6
· Visningar
3 052
Senast: HannaZ
·
Hästvård Jag undrar vad som är en normalkostnad om man ska signalementbeskriva, ta tagelprover samt chippa en häst. ( Kostnaden för själva DNA...
Svar
8
· Visningar
1 302
Senast: Summerwind
·
Hästvård Min häst har fått plötsliga gallor. Hon har en på varje has, yttersida samt tendens även innersida. Hon röntgades för ett år sedan utan...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Rosett
·
Hästvård Min häst blev sparkad för 2 dagar sedan på vänster framben ca 15 cm ovanför knäet. Såret är fint. Ingen ömhet. Ingen feber. Ingen hälta...
Svar
3
· Visningar
1 557
Senast: fundersam
·
Foder & Strö Någon som testat detta till sitt föl eller unghäst? Är ni nöjda med det?
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Lillajagistallet
·
Foder & Strö Det är så här att vårt shetlandssto har haft sammanlagt 3 olika fånganfall under sitt 11-åriga liv. 2 av fallen i samband med bete och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 042
Foder & Strö Håller på att bli gråhårig när jag gogglar runt hittar olika uppgifter överallt och inga uppgifter på andra bitar. Någon som har mer...
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: Mariaauto
·
Foder & Strö Jag kommer att fodra med hösilage nu i höst/vinter och detta skall tydligen ha riktigt bra värden! (väntar på analys) I stallhyran...
2
Svar
22
· Visningar
5 250
Hästvård Mitt förra inlägg togs bort så jag antar att det jag frågade om inte var ok, försöker så här istället. Måste åka in och få min...
2
Svar
25
· Visningar
2 779
Senast: ylvalill
·
T
Hästvård Ja min fråga står i rubriken. Ponnyn blev skodd förra onsdagen, vid ridning tors märktes att han var öm , inte stel, i framhovarna...
Svar
5
· Visningar
1 781
Hästvård Har en tinkervalak som nästan varje dag har nån grå, typ kåda-aktigt på insidan av ena bakbenet. Från hasen och neråt. Alltid på samma...
Svar
8
· Visningar
1 385
Senast: baltobus
·
Hästvård Jag vill gärna höra erfarenheter av att låta en häst som varit van att vara uppstallad vintertid gå över till lösdrift. Jag har en...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Mooch
·
Hästvård Jag har hittat en äldre (21 år) häst som jag är intresserad av att köpa. Han har tidigare tävlat höga klasser i dressyr och han är tänkt...
Svar
5
· Visningar
1 083
Senast: Gelina
·
Foder & Strö Jag är otroligt okunnig på foder så därför frågar jag här. Jag och mamma hade en diskussion om kraftfoder. Vi ger Krafft groov 125...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: Boj
·
Hästvård Den här sommaren har ju absolut vart alldeles, alldeles underbar vad det gäller hästen :grin: Ska in på utredning hos vet på torsdag...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka