Sv: Vad be veterinären att kolla på?
Så nu har jag några minuter över innan det är dax att avgå med tåget.
Jo det jag ville säga var att nu den senaste gången så bokade jag en tid på klinik, inte för att han kändes halt, utan för att han inte kändes som vanliga Fabian som utfört sitt arbete med glädje, då kändes han lixom lite loj, gjorde allt som han skulle och var inte seg men saknade det där lilla extra.
Tänkte att nu är det säkert nått på G igen, så tanken var att åka in innan hältan kom för att ev hitta något annat än barra inflammation i kotlederna.
På kliniken hittade dom nu ömhet i hans hovskada(som han haft i 8,5 år nu), började karva i den och hittade gammalt och nytt blod. Han fick skos på kliniken och blev verkad på ett annat sätt för att inte belasta den skadade trakten.
Han skulle vila hoven med galoppbandage innan ÅB. På ÅB såg han lite stel/stum ut i höger bog, fick åka hem och skrittas igång samt stretscha frambenen. In igen på ÅB och han såg nu lite stel/stum ut i vänster bog istället. Dom kollade lederna fram men tyckte inte att han dirket var halt men han fick en behandling iaf, som jag iofs tyckte var bra.
Kiropraktorn säger att han har en nedsatt rörlighet i dom tre nedre lederna på v.f pga att nerverna stängt av pga skadan(har ett stort ärr), så han söker en balans i kroppen pga detta, får problem i bla bakdelen som han i sin tur då avlastar och det sätter sej på koterna fram. Så Fabians problem har legat fram hela tiden men sen vandrat runt i hela kroppen, en ond cirkel helt enkelt.
Det är synd vi inte kom fram till det egentliga problemet från allra första början för då hade det kanske inte behövt gå så långt.
Nu har vi en träningsplan för lederna i v.f och hoppas på att kunna väcka dom. Samt att med rätt skoning se till att han inte får ont.
Så det här är hans sista chans, håller det inte och han får ont igen finns det nog inte mycket att göra tyvärr och han får vandra vidare, fast jag vill verkligen att det ska funka så jag håller tummarna.
Men veterinärerna har bemött mej på exakt samma sätt som dej, dom har inte trott att det varit nått annat än kotlederna och har därför inte velat leta vidare. Mycket frustrerande!
Hoppas du kommer till rätt veterinär som tar dej på allvar. Och att ni ev finner ett grundproblem som går att jobba med.