Jag tog bort min hund förra året, hon blev inte bättre av behandlingen och jag tog beslutet själv, utan återbesök. fanns heller inget försäkringsbolag inblandat.Nej, egentligen inte. Känns bara så väldigt fel när beslutet väl ska tas..
Behöver inget tillstånd från försäkringsbolaget då jag valt bort livförsäkring. Och det är nog det som känns jobbigast, att beslutet helt ligger i mina händer.
Jag ångrar att jag inte lät veterinären kolla på henne igen. Fast jag vet att han sagt samma sak så inbillar jag mig att det känts bättre om jag inte ensam stod bakom beslutet. Vi talade på telefon och kom fram till att hon skulle tas bort baserat på vad jag berättade. Men ändå. Tänk om han gjort en annan bedömning om han sett henne.
Iallafalll min veterinär är rak och ärlig med mig och jag vet att den dagen beslutet att låta min häst somna in måste tas, kommer jag ha ett enormt stöd där.
Ibland kan det nog räcka att en person man litar på säger att nu är det klart. Vi har gjort allt. För beslutet att ta är så stort och tungt ändå, och kan man bara lägga av sig en liten del och få stöttning i beslutet, känns det lite lättare.