Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har för inte så läng tid sedan köpt min första egna häst, det gick ganska for, kanske för fort om man ska vara efterklok, men allt...
2
Svar
38
· Visningar
4 024
Senast: Casacha
·
Foder & Strö vet inte om detta ska ligga under foder men jag provar.. jag undrar vad det finns för återförsäljare till enzion i göteborg/uddevalla...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: Inka-90
·
Hästvård Blir inte klok på denna infon... http://www.stromsbergsgard.se/filer/storlekar/storlekartacken.html Hur ska jag mäta vilken storlek...
Svar
11
· Visningar
2 389
Senast: turbo_85
·
Hästvård Min häst behandlades för 5 månader sedan för (lätt) kotledsinflamation vä.fram. Under igångsättningen va allt bra, även när vi körde...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: windloop
·
Hästvård Hästen har de senaste dagarna blivit mer och mer irriterad i näsan när man rider. Det är som att det kliar super mycket och hon slänger...
Svar
4
· Visningar
1 671
Senast: Breccia_
·
Hästvård En av mina små sötnosar har varit på rymmen några timmar idag och jag hittade henne i vårt naturreservat, där hon stod och mumsade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 289
Senast: coari
·
Hästvård Min häst är opererad för en lös benbit i kotleden, höger fram, och har nu under konvalecensen fått en tokstor galla i sin vänstra has...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: CK
·
Hästvård Jo, nu sitter jag i en sits där jag inte vet vad som är bäst, jag som ändå tycker att jag brukar veta hur jag ska ta mig till att lösa...
Svar
6
· Visningar
1 082
Senast: moon
·
Hästvård Är det fler som tycker att de blivit stor skillnad på hur veterinärerna rekommenderar vila och igångsättning nu mot förr. Generellt...
Svar
15
· Visningar
2 060
Senast: yennork
·
D
Hästvård Hej! Jag skulle vilja läsa lite om kinesiologitejp för djur och särskilt häst, men hittar bara fakta för människa. Vore tacksam för...
Svar
0
· Visningar
928
Senast: Damp_
·
Hästvård Upptäckte igår att mitt sto är lätt halt/ömmad höger fram. Vid första synen så kunde man inte känna något alls, efter att ha gått en...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: norpan
·
Foder & Strö Har försökt räkna ut behovet åt min häst. Låter det rimligt att ett svårfött varmblod i rätt tuff träning inför tävling har ett MJ-behov...
Svar
10
· Visningar
1 322
Senast: pinky
·
J
Hästvård Jag tänkte raka mina två shettisar, de rids och körs några dagar i veckan. Jag hade tänkt rakningen, hela halsen,bogen och fram till...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: snurrkola
·
Hästvård Min häst har sedan ett par år kronisk lymfangit i ena bakbenet. Han är ej halt och rids som vanligt. Tyvärr har detta dock skadat...
Svar
5
· Visningar
1 616
Hästvård Min häst har fått nån form av vätskesamling, och undrar om nån råkat ut för det och har en aning om vad det kan vara. Ringt in var den...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: Uppsnarjd
·
Hästvård Min lilla shettis har betett sig konstigare och konstigare på sista tiden. Veterinär kommer och kollar honom i veckan, jag undrar nog nu...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 033
Senast: Kallebus
·
S
Hästvård Idag när jag var ute och red min häst i skogen så stannade han helt plösligt och skulle lägga sig ner, och kollade mot magen, vi gick...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: ssaanddi
·
Hästvård Hästen trampade av sig sina lilla sko lite halvt om halvt för 3 dagar sedan och trampade in tåkappan i sulan. Drog genast av skon...
Svar
2
· Visningar
945
Hästvård Mina är: + Hästen får lugn och ro (ingen som vill leka i tid och otid) + Får äta & dricka ifred + Inga spark eller bitskador...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
13 254
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag funderar alltså om det går att vaccinera hästen efter träning? Jag tränar nämligen ihop med veterinären som brukar vaccinera honom...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka