Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! När jag skulle borsta mitt fullblodssto imorse under magen såg jag att hennes ena juver var jättesvullet. Jag rörde lätt med...
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: Lykken
·
Hästvård Hejsan! Tål inte riktigt stallmiljön pågrund utav allergi, så har nu börjat fundera lite över att byta till lösdrift för att kunna...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Korven
·
Hästvård Erfarenheter om denna hemska sjukdom mottages tacksamt!! Min dotters äldsta häst,25-årige Max har fått denna diagnos tyvärr...
Svar
9
· Visningar
3 228
Hästvård Min häst hade ett litet sår (stryker sig) på ena bakkotan och jag sprayade lite blåspray och det har läkt fint. Problemet är bara att...
Svar
4
· Visningar
1 502
Senast: sassiball
·
Hästvård Ringde veterinären idag på morgonen när min pålla inte ville äta upp kraften eller höet och dessutom när jag tempade hade hon temp på...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: Angelique
·
A
Foder & Strö Kan jag se på hästen om den behöver mer än bara hö? Har haft henne för kort tid(en vecka) för att ha ngt att gå på och förra ägarna...
Svar
9
· Visningar
1 485
Senast: TinyWiny
·
Hästvård mitt sto fick föl i maj, (inte mitt föl) dock jag som ha "ansvar" för hästen då den bor hos mig. nu är det så här att han ha fått en...
Svar
0
· Visningar
711
Hästvård Hur vanligt är det att en unghäst, 4-5 år, har gallor? Är lite intresserad av en (för ev köp) men den är gallig bak.... Har ingen aning...
Svar
6
· Visningar
1 359
Hästvård Jag har en islänningarna som är är 15 år gammal och har i 4 år bara ridit lite i bland han har blivit ordentligt genomgången och han är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 382
Hästvård Hästen får tokspel ( verkligen TOKSPEL) när han ska klippas. Bremsade och klippte hals och bog, men lät det sedan vara. Alternativet är...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 818
Hästvård Hejsan såg idag när jag mockadwe så skulle jag ta upp en stor hög med avföring men det fick inte så bra efetrsom det var så löst allt...
2
Svar
27
· Visningar
3 391
L
Hästvård Hej I fredags skulle jag och min 5årig ut på vår andra tävling. Det gick jättebra att få in henne i transporten. Lånat transport av...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: Sally86
·
A
Hästvård Hej. Min kompis har precis köpt en häst för typ 1 vecka sedan. Den gick igenom veterinär besiktningen utan anmärkningar, men hon...
Svar
0
· Visningar
684
Senast: Alvedon
·
Hästvård Spin off på tråden om att använda bremsen vid klippning :) Hur reagerar din häst om den bremsas? Svarar själv: Hästen blir...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 629
Senast: aprilia
·
O
Foder & Strö Hur får jag till en bra foderstat utan hö/silage som bas? Det jag har tillgång till är hackad halm (havre).. Bor i Israel och pga...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Är dags att hämta hösilge nu och "min" bonde har två stycken parti att välja på 1: TS 74%, Sbrp 41gr/kg foder, MJ 6,8gr/kg foder 2...
Svar
5
· Visningar
906
Senast: Korven
·
H
Foder & Strö ska snart hämta hem en tunn unghäst och vill gärna ha tips på vad jag kan ge honom för Kraftfoder.. Han får nu betfor och havre, soja...
Svar
6
· Visningar
1 327
Senast: weasel_
·
S
Hästvård Hej! jag rider en häst som är väldigt snäll men ganska lat och ofta väldigt lång i formen. Ibland dock går han jättefint. Men han...
Svar
7
· Visningar
8 795
Senast: Skaploff
·
S
Hästvård Min fångponny som fick fång första gången i mars i år får fortfarande inte börja äta gräs. Upptäckte fång tidigt, och han har aldrig...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 144
Senast: Tulip
·
Hästvård Kan man göra något åt det? Min häst har mjuka sulor, såpass mjuka att hovslagaren antydde att det kan bli problem när snön kommer...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka