Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har ett shettissto på 18år som huden runt ögonen ljusnat på. Hon är annars mörkbrun och har haft mörkbrun hud runt ögonen men nu har...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Rebecka83
·
Foder & Strö Jag har en fullblods dam som är väldigt kräsen. Jag vill ge henne olja men behöver tips på vad jag kan blanda ut det med? Betfor, korn...
2
Svar
36
· Visningar
5 267
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Är det tillräckligt rent generellt för en hobbyhäst (lite uteritter och några lättare dressyr/gymnastikhoppningspass i veckan, totalt...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: nyponros
·
Hästvård Fick hem min tjej i onsdags efter att hon fem dagar tidigare fick genomgå en akut operation pga förstoppning i tunntarmen. Tänkte...
Svar
3
· Visningar
2 564
Senast: Breccia_
·
Hästvård Hej!! En granne till mig stötte på ett problem i helgen. På förmiddagen skulle hon hämta in sin ena häst och såg direkt att den var...
Svar
3
· Visningar
868
Foder & Strö Hej! Är det någon som har byggt lunchbox? isf hur gjorde ni? :)
Svar
0
· Visningar
653
F
Foder & Strö Någon som vet om man kan ge några nypon i kraftfodret? Istället för äpplen menar jag. Har det någon negativ eller positiv effekt, eller...
Svar
15
· Visningar
4 377
Senast: loobah
·
Hästvård Hej, jag har precis blivit med foderhäst och undrar vad jag bör införskaffa i hästvårdsväg? Kolhexidrin eller jodopax, salvor? Vad...
Svar
13
· Visningar
2 096
Foder & Strö Jo jag har sökt i gamla trådar men hittar inget direkt som passar in på min fundering. Kan hästar gå på bete med inslag av...
Svar
5
· Visningar
1 090
Senast: Tez1
·
Hästvård Hej! min häst har tappat 4 skor på 5 veckor... hittade en av skona i hagen och dem var ju lite långa så hon satte på mindre skor men nu...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 710
Senast: Jane_Done
·
Foder & Strö Sitter och funderar på detta med djävulsklo. Vill egentligen bara ha de antiinflammatoriska egenskaperna hos denna ört, dvs inte...
Svar
0
· Visningar
1 011
Senast: devere
·
Foder & Strö Detta år har vi hästarna hemma och ska köpa hem hö eller hösilage. Min fråga är då vilka värden man bör gå på när det är analyserat...
Svar
9
· Visningar
1 468
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Någon som har erfarenheter av tvärtåskoning?? Veterinär har rekommenderat det till pållen som har ringkota BF, så jag vill höra allt...
Svar
6
· Visningar
1 545
Senast: coari
·
Foder & Strö Hej. Jag ska köpa småbalar av hösilage, vilket jag verkligen ser fram emot då jag bara har 2 hästar:laugh: Men jag undrar hur länge...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Deus
·
Foder & Strö hej alla glad häst kompisar :) efter att ha läst och även lagt in en bländare på en tråd här, vill jag efter att ha diskuterat med en...
Svar
6
· Visningar
1 504
Foder & Strö Kan någon förklara för mig, halm har väl sällan räknats som särskilt näringsrikt. Kopierar inte länken, men en del av annonsen: Brist...
Svar
17
· Visningar
1 981
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hej! Har en häst som är väldigt matglad. Hästarna har fri tillgång till hö ute i hagen. Hon älskar sitt foder, hippolyt (natur musli)...
Svar
8
· Visningar
1 402
Hästvård ...vad kan man misstänka att det beror på då? Ryggproblem? Hästen i fråga är även något snubblig bak och kan vara svår att "få fram"...
Svar
12
· Visningar
4 651
Foder & Strö Jag tror att jag har testat nästan alla stenar ("vanlig ren saltsten, finns i väggstorlek och i 10kg storlek", himalaya, med smak och...
Svar
11
· Visningar
3 162
Senast: ameo
·
Hästvård Min hovslagare sa i dag tack och adjö ! Han gjorde det INNAN han började sko mina hästar . Annars hade jag sagt tack och adjö ! Visst...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka