Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har en jätte kräsen häst som äter låååååångsamt, speciellt om det inte är nått super gott ;) I vinter ska hon gå på lösdrift...
Svar
17
· Visningar
1 347
Senast: Boj
·
Foder & Strö Vad tror ni om att göra en updaterad lista på priser på kraftfoder? Jag sitter och räknar på min hösilageanalys och funderar på vad jag...
Svar
4
· Visningar
1 391
Senast: Flaekja
·
Hästvård Vår häst har sedan 5 års ålder problem med sår i sadeljordsläget under pälsfällningen. Det verkar som det "nyps" hål, dock bara på ena...
Svar
7
· Visningar
1 621
Senast: lillamy73
·
C
Hästvård Tänkte kolla lite om någon har samma problem som mig (och har någon bra lösning). Min häst, (4-årig quartervalack) har efter sommarbete...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Hambo
·
Hästvård Upptäckte nyligen att min häst börjat bli för rak under arbete för sin nuvarande sadel, och tyvärr hann hon få någon form av tryckbulor...
Svar
4
· Visningar
1 205
Senast: Riley
·
G
Hästvård Min treåring visar tydligt att han är rädd om sina ben samt länd och kors, kan kniper även med svansen, och är svullen och varm i senor...
Svar
11
· Visningar
1 272
Foder & Strö Finns de något som är likvärdigt med bryggerijäst? vad isåfall och vad är billigast?
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: raggsock
·
Hästvård Behöver verkligen alla tips och hjälp jag kan få. Hästen är ett mysterium. Läget är så här att hästen ibland typ hyperventilerar (22...
Svar
5
· Visningar
1 225
Senast: Isislover
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av det? Har precis haft vet ute för 3: dje gången då jag fått för mig att det är i sträcksenan min häst har...
Svar
3
· Visningar
3 163
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Min häst har problem med tappskor. Han har haft fång och är skodd med låga sömtag. Allt regnet har ju inte precis gjort hovkvalitén...
2
Svar
20
· Visningar
4 287
Senast: lewellyn
·
Hästvård Jag har en häst som har stått (hårt) bandagerad på HB i snart 9 månader. Efter ca 5 månader sa huden stopp och hon fick ett sår på...
Svar
17
· Visningar
2 291
Senast: Carla
·
Hästvård Sitter och har lite beslutsångest vilket jag skall beställa. Hästen har spatt och rids i princip enbart i skogen. Han har hållit sig...
Svar
6
· Visningar
2 748
Senast: kryddan
·
Hästvård Kan slinger försvinna? Jag vet en häst som vid två års ålder visade symptom på slinger. Kunde gå, trava lite grand, men inte mer än...
Svar
1
· Visningar
1 126
F
Hästvård Har en häst hemma som har haft alla möööjliga skador. Deen har i stortsätt varit skadad ända sen jag lärde känna den. (4år). det är är...
Svar
0
· Visningar
2 366
Senast: Felizia
·
A
Foder & Strö Hej! Vad är bäst att ge en mager häst - havre eller kornkross? jag har dålig koll på vad som kan vara bäst i ett sånt här fall då...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
18 825
Senast: Highcat
·
Foder & Strö Varierar energin väldigt mycket i halm? Ponnyn ska bantas nu efter sommaren och jag har tänkt byta ut en del av hans hö mot halm (och...
Svar
1
· Visningar
1 896
Senast: Nomina
·
Foder & Strö Är det någon som inkluderar vattnet i sina foderstatsberäkningar? :)
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Sleepy
·
Hästvård Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den :) Jag kommer att jobba i Åre i vinter och hästen ska få följa med. Nu har jag...
2
Svar
27
· Visningar
4 461
Senast: axel
·
L
Hästvård Igår kväll skulle jag ut och skritta, vi kom inte ens förbi vår uppfart. Hon vinglade! När hon gick satte hon höger fram nästan i linje...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: Glimm
·
Hästvård Min häst har nu haft 4 hovbölder på mindre än 3 månader. Har tidigare haft mycket fina och "normala" hovar men dock ömmat vid tappskor...
Svar
6
· Visningar
2 638
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka