Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård B-ponnyn halkade i hagen idag (lite lerigt). Sen stod hon på tre ben så jag ställde henne i boxen. När hon kom in svällde vänster bakben...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: feel
·
Hästvård Någon med erfarenhet av ekholms PROB surstick mot sura strålar och strålröta samt deras hovbalsam? Det är små "stick" man ska pressa in...
Svar
3
· Visningar
1 685
Senast: HannaZ
·
H
Hästvård Hejsan, är det någon som är såpass duktig så att man kan ge en beskrivning om hur man broddar en häst? ;) Är lita förvirrad:confused...
Svar
9
· Visningar
1 342
Senast: Elina8
·
Hästvård Tänkte duscha och tvätta pållen lite senare ikväll. Det jag undrar är om jag behöver ett täcke på henne under natten? Går med henne en...
Svar
4
· Visningar
1 372
Senast: maoulina
·
Hästvård Nu är det dags att klippa min lilla lurvtuss igen. Förr om åren har jag klippt bara halsen och bogen men jag har kommit fram till att...
Svar
10
· Visningar
1 246
Foder & Strö Har nu fått min analys. Har ett sto som börjat bli lite kantig och behöver lite mer protein och även energi tror jag för hon är rätt...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: clubman
·
N
Hästvård Min ponny (welshkorsning) har de senaste veckorna fått en mängd små knölar under huden, ca 1 cm i diameter och hårda. De sitter i...
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: Majapiraya
·
Svar
1
· Visningar
735
Senast: eldkyss
·
Foder & Strö Hittade äldre trådar i detta ämne och undrar om det har hänt något sen dess?Har någon kunnat se resultat av att fodra med alger osv? Vet...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: Iliaca
·
Foder & Strö Ska själv för första gången skicka in hö för en analys och har nu hittat blanketten som man fyller i. Där är många olika varianter att...
Svar
12
· Visningar
1 267
Senast: Harbor
·
Foder & Strö Jag har en liten pärla stående i stallet här hemma och jag lite fundersam över kraftfoder och vill hemskt gärna vad ni här på buke...
Svar
3
· Visningar
1 003
Hästvård Jag funderar på att klippa min häst lite i år för första gången. Jag har några i stallet som kan hjälpa mig, men tänkte även kolla om ni...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Vad kan man förvänta sig av ett sånt grovfoder i näringssynpunkt? Min dam står sen december 2010 på en lösdrift med islandshästar...
Svar
11
· Visningar
1 294
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Då det verkar dröja väldigt länge för våran analys att komma så överväger jag att skicka in hö för analys själv, så jag får lite...
Svar
2
· Visningar
3 126
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Kort och gott: Vilket kraftfoder (el liknande) innehåller mest/mycket protein?:)
Svar
6
· Visningar
1 149
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Har bett att få analyser skickade till mig från olika höleverantörer och idag fick jag denna: Ts %: 88 Smältbart råprotein g/kg...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Gelina
·
Foder & Strö Hej, jag ska precis börja ge linfrö till mitt sto, hon är inte direkt jättestor men mäter 160 i manken. Hovis sa att linfrö är bra...
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: snuttisen
·
Hästvård Igår lämnade jag in min 4-åring för en artroskopi då min veterinär befarade meniskskada på ett bakben. Ringde kliniken igår och fick...
Svar
0
· Visningar
825
Hästvård Jag håller mailkontakt med en kompis som har en ettåring med "tillväxtproblem" som hon kanske måste ta bort. Vad kan detta vara? Vi...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: fejko
·
Foder & Strö Har fått ett russ i stallet, ca 125cm, och just nu är hon allt för tjock efter sommarbetet. Det görs inte så mycket med henne just nu...
Svar
6
· Visningar
5 256
Senast: Vilya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka