Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har erfarenhet av käkfraktur hos häst och vill berätta lite? Gärna någon som kan lugna mig lite :crazy: Har en häst inne...
Svar
8
· Visningar
2 432
K
Foder & Strö Jag ska hyra en ponny i sommar som tyvärr har lätt för Fång.. Är det nån som äger/har - en ponny/häst som har haft fång elr får lätt...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
13 555
Senast: em-pirre
·
Foder & Strö Hej Hittar inte Hippocampus foderstatsberäkningen längre, är det borttagen och varför i så fall? Någon som vet?
Svar
17
· Visningar
2 000
Senast: Casacha
·
Hästvård Mitt sto skadade sig högt upp på bogen, sår som gick in till muskeln. Hon blev ihopsydd och har stått på box i en vecka, i sjukhage 4...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: Zipp2010
·
Foder & Strö Ja brukar blötlägga höet för vår fånghäst , jag undrar om de går bra att blötlägga hösilage och få samma effekt? Behöver eventuellt gå...
Svar
2
· Visningar
1 117
H
Foder & Strö Jag har 2 st ponnyer. Båda är hopp ponnyer. Idag fodras de med Krafft Sport och Krafft Grund, men eftersom man ska ge en häst mellan 4-6...
2
Svar
28
· Visningar
2 826
Senast: Highcat
·
Foder & Strö Jag har en islänningarna som jag ska börja ge lite kraftfoder då han rids mycket och behöver lite energi,han hade en kolikkänning för en...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: LFreddy
·
Foder & Strö Jag fick stänga av en hel hage i somras pga att den till stor del innehåller Örnbräken. Nu har dom gulnat och jag undrar finns de nåt...
Svar
1
· Visningar
668
Hästvård Har hittat som gult klet längst in i mankammen på ponnyn. Det är stelnat och typ klargult förutom på ett litet ställe där det är mer...
Svar
3
· Visningar
1 429
Senast: Pancakes
·
Foder & Strö Om man inte har något annat val än att förvara sitt rundbalshö utomhus, hur bär man sig åt på vintern för att i största möjliga mån...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: MonteRose
·
Hästvård (Vet att ämnet har tagits upp i diverse andra klipptrådar, men tycker det är värt sin egen då jag vill ha åsikter från alla olika håll...
Svar
16
· Visningar
4 061
L
Hästvård ..om någon inte lyssnar när man ger tips? Min syster har en shettis som är väldigt bukig och väldigt mager över rygg och revbenen...
Svar
4
· Visningar
1 176
Senast: Kallebus
·
Hästvård Min häst har troligen fått foder/sadelstadsknutor för ca 2 veckor sedan, de blommade upp jättesnabbt, är ca 3-4 knutor, varav en...
Svar
0
· Visningar
1 097
Senast: anjescka
·
Foder & Strö Är de nån mer än jag som skickat in sin hö analys dit för få hjälp med hyffsad foderstat :) ? va tyckte ni och är de nått dom har...
Svar
0
· Visningar
1 109
Senast: flamman
·
T
Hästvård Har precis fått reda på att våran ena häst har spattförändringar i båda bakhaserna. Hon hade 1 gradiga hältor på alla benen vid...
Svar
7
· Visningar
1 599
Senast: Elina8
·
M
Hästvård Eftersom en andra spårade ur och jag faktiskt också ville se bilder på filtklippningar och varianter på det (alla typer av...
2 3
Svar
42
· Visningar
14 240
N
Hästvård Har en kort fråga! Idag när jag och min väninna var ute och red så säger hon plötsligt när min häst går och skiter - men gud har hon...
Svar
7
· Visningar
3 153
Senast: Nina85
·
Foder & Strö är de okej att ge ett par dl vetekli till unghästen? Just för magen och fosforhaltens skull?
Svar
6
· Visningar
1 577
Senast: iceland
·
T
Hästvård Hej, Jag heter Ida och är 14 år, min syster är 16 år och hon började rida på en ridklubb här där vi bor när hon var 6 år. När hon...
Svar
6
· Visningar
1 401
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Upptäckte en sak precis när jag satt vid nutrina. Jag har en 17 månaders valack som jag försöker få ihop en foderstat åt. Min fråga är...
Svar
2
· Visningar
980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka