Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har ett hö som tyvärr inte ger en alltför bra kvot. MJ 8,5 Smältbart råprotein: 35 Jag har räknat o räknat och nu tror jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 222
Senast: Mustang
·
Foder & Strö Tidigare när mitt sto har varit dräktigt har jag gett henne tokosel för att undvika selenbrist. Detta är 8 år sen och nu med dräktiga...
Svar
10
· Visningar
1 476
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Hur står det till igentligen endel hävdar att det spelar ingen roll om det kommer från stråfodret ? Skulle gärna vilja ha en...
Svar
4
· Visningar
1 360
Senast: Miaa
·
Hästvård Hej Jag har en liten kille som är känslig för damm, allt hö måste vattnas och han går på lösdrift. Provade att ströa med halm vilket...
Svar
10
· Visningar
1 405
Senast: flipofacoin
·
Hästvård Ska ha min häst på lösdrift i vinter och har tittat runt på olika ställen. Hittade ett som verkar bra, men där kräver man att hästen...
Svar
9
· Visningar
1 589
Senast: Madick
·
Hästvård Någon som har bra förslag på hur man får ett bandage att sitta fast vid bakknät... Hästen har genomgått en artroskopi i ena bakknät...
2
Svar
21
· Visningar
4 926
Senast: Breccia_
·
F
Foder & Strö Min häst går endast på hösilage vilket funkar jätte bra. Men måste blanda ut min gurkmeja med något som döljer smaken. Tips? Vill ha...
Svar
8
· Visningar
1 324
Senast: quizzi
·
Hästvård Min häst är 8 år och fick stå i två veckor. När jag kommer tillbaka var hästen hängig och var ovillig att gå fram i ridningen. Blev lite...
Svar
6
· Visningar
1 262
Senast: Saara_
·
Hästvård Någon som använt i förebyggande syfte eller vid sträckt bog? :confused:
Svar
7
· Visningar
3 511
Senast: pinky
·
P
Hästvård Ja, som rubriken lyder. Vad är bättre eller sämre utomlands än i sverige? Skriv vad du tycker! OBS!! Jag vill inte ha en massa...
Svar
14
· Visningar
1 492
Senast: utomlands
·
Foder & Strö Jag sitter och försöker komma fram till hur jag ska få en bra foderstat till min häst, jag vill helst bara ge honom hö och betfor+miner...
2
Svar
23
· Visningar
2 440
Senast: Gelina
·
Hästvård Jag tänkte att man kunde dela med sig av tips om hur man vårdar sin gamla häst eller ponny här! :idea: Vi har precis skaffat ett...
2
Svar
22
· Visningar
4 143
Senast: Cillaramsa
·
Foder & Strö Jag har ingen arning om vilket hö jag ska välja. Har 3 olika att välja på... Lite info om hästarna. Det e 2st, 1 ponny och 1 fullblod...
Svar
18
· Visningar
1 411
Senast: Aliil
·
Hästvård Hej! för två och en halv vecka sen upptäckte jag min häst anmäkrte bak och han fick vila i ett par dagar sen när vi kollade så sitter...
Svar
6
· Visningar
1 117
Senast: coari
·
Hästvård Min ena häst får skavsår av sadelgjorden. Han har aldrig haft problem förut med detta. Vad ska jag göra ? Tips på någon annan...
Svar
5
· Visningar
1 631
Senast: willy
·
Foder & Strö Skulle vara lite nyfiken på om någon vet ungefär vad man kan förvänta sig för värde-förändringar på fjolårshö? Har hört vissa mena...
Svar
8
· Visningar
2 725
Senast: iNHALE
·
Hästvård Ikväll när jag och pållen lasttränade lite grann så slog hon först upp ett gammalt sår på ena bakkotan (sårskorpan lossnade) och sen...
Svar
19
· Visningar
3 080
Senast: Centaur
·
Hästvård Min ena pålle har en del problem med spänningar i käkarna och jag fick tips om att man kan stretcha dem. Tyvärr finns det ingen här...
Svar
9
· Visningar
4 201
Senast: fourlegs
·
Hästvård Ska försöka kortfatta det hela.. Har en 20 årig c-ponny som är i bra kondition, tävlar hoppning nästan varannan helg och är jätte...
Svar
3
· Visningar
5 543
Senast: vildfantasi
·
Hästvård Min häst har fått två nästan knytnävstora bulor på var sin sida om halsen, kanske 10 cm bakom öronen och precis nedanför mankammen. Hon...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: _Smulan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka