Vård av gamla hästar

Sv: Vård av gamla hästar

Är det något du funderar på att prova? (det = MSM pulver)

Vi får se, just nu tycker jag faktiskt att den blandning jag har verkar fungera bra - läs över förväntan. Och jag är egentligen inte alltför förtjust i att mixtra för mkt, utan handgripliga råd och tips från folk som ser min häst och vet.

Men annars, så är MSM något jag skulle kunna tänka mig att prova, då jag också läst mkt gott om det.

Min äldsta herre är 29år arab. Rids regelbundet 4 dagar i veckan dock i lugnt harmoniskt tempo. Han går i blandad flock med 5 andra där den yngsta är 3år. Han är väldigt noga med att hålla koll på alla och är den som får igång flocken, så kul att se:). Han har fri tillgång på hö, får även lusern och kraftfoder för "pensionärer":) Han har alldrig ätit betfor i hela sitt liv och han tycker inte om sockerbitar el äpplen men skivade morötter är delikatess. Hans tänder är knappt åldrade, vet va ute förra veckan för tandkoll han trodde inte på att hästen va 29 år. Hoppas han håller i många år till. Älskar dessa gamla kloka hästar. Det är viktigt att dom får behålla livsgnistan och aktiveras, och som jag läste tidigare i tråden täcken på dom vid kyla är mkt viktigt,.

Jag tackar för alla svar!
Pojkarna har precis ridit på ridbanan och jag kunde inte låta bli att sitta upp lite. Han är lite piggare att trava med, men fortfarande väldigt stel. Försöker böja lite och lite skänkelvikning som är mycket svårare för vänster. Sedan fick han lite massage. Han hostar lite dock, får kolla upp det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 848
Senast: Ceta
·
Dressyr Hej! Jag rider ett 22-årigt engelskt fullblod (valack). Han är rätt pigg och beter sig mer som en 12 åring. Han hade en paus där han...
Svar
4
· Visningar
1 676
Senast: LionQueen
·
Hästvård Hej! Min älskade häst har fått kolik och leversvikt. Vi har gjort allt och veterinären har varit här tre gånger nu. Sista gången så fick...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 639
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 434
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut