bandage-tips

Sv: bandage-tips

Det finns ju skumgummiark på apoteket med en klistig sida, du kan klippa ut delar av arket och så kan du klippa en cirkel eller så mycket plats du behöver där du inte vill ha klister.
Över det kan du sätta t.ex. fixomull för att inte få in skräp och det andas fortfarande. Du kan sätta klistersidan direkt på också, du kan göra som du vill.
OM det inte är absolut nödvändigt att hästen är lindad, men jag tror det skapar mer "problem" och är svårare. Du kan ju fortfarande ha hästen med stallbandage.

Jag hade såna klistriga, anpassade för häst (snögg) som jag fick från kliniken, men de satt inte kvar på pälsen, t o m de som de satt på efter op hade mer eller mindre släppt dagen efter... Men nu är vi som sagt bandage/plåsterfria
:D och tur är väl det, för vårat apotek har inget djuranpassat numera, förutom typ vetwrap...
Lindad har han inte varit alls, benen är superfina, så vi har inte ens stallbandage.
 
Sv: bandage-tips

Jaha, då var jag sen ändå, jag som hade gått och funderat och tänkt flera dagar, haha!
Men det är ju bra :)
Konstigt dock att det inte satt, har aldrig vart med om att det släppt - snarare tvärt om.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej- Jag har haft häst i många år men varit väldigt förskonad från skador och har därför ingen koll på skador i benen. För runt 10...
Svar
1
· Visningar
1 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp