Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja som rubriken säger, det är frågan. Kan dra bakgrunden till det hela. Min häst åkte in på röntgen när hon var utlånad på foder i mars...
Svar
1
· Visningar
822
B
Foder & Strö Hej, har bestämt att öka lusern delen i foderstaten på min magra häst. Han har tappat som bara den nu under uppstallningen. Han...
Svar
5
· Visningar
1 419
Senast: Mynta2
·
L
Hästvård Jag har en liten fundering, jag rider för tillfället en 8-årig arabvalack som tycker det är roligt att jobba ute i skogen men så fort...
Svar
0
· Visningar
898
Senast: Lisita
·
Hästvård Vad kan det vara? Insekterna har vingar. Inte mina hästar som fått det så vet inte exakt hur de ser ut ännu..bara slänger ut frågan så...
Svar
11
· Visningar
3 583
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Om 1 vecka kommer min ponny att behöva flytta ut till en utebox av olika skäl. Nu står han i varmstall och har gjort det 3 år tillbaks...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: Lindon
·
Hästvård Stallade in för några veckor sedan och det fanns ingen möjlighet att innan vänja in på höet. Pållan brukar inte vara så känslig så det...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: MonteRose
·
T
Hästvård Hej, Mitt femåriga kallblodstravarsto skar sig i torsdags och fick sy 10 stygn i ett ben. Igår varade såret lite ur ena änden...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: Tumnus
·
A
Foder & Strö Har fått rekommendationer att prova detta foder till tottisarna. Ni som har provat eller använder det kom med tips finns flera olika...
Svar
2
· Visningar
1 020
Hästvård Vill höra lite vad andra tycker och tänker om detta. Jag har varit med min kompis på kliniken 2 ggr med henne och hennes ponny, idag...
2
Svar
31
· Visningar
4 175
Senast: mackan
·
Foder & Strö Ni som har hästar som har lätt att få kolik (framförallt förstoppning) vad ger ni för mat? Hur ser ni på grovsttråigt kontra finstråigt...
Svar
6
· Visningar
5 288
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har börjat titta på tillskott som hjälper till att smörja hästens leder och har upptäckt att det är en hel djungel! Så nu behöver...
2
Svar
20
· Visningar
2 566
Foder & Strö Har fått hem 3 balar hösilage, som alla varit fulla med vitmögel när vi öppnat de. Alltså alla 3 balar. Hur kommer det sig att det...
2
Svar
20
· Visningar
6 202
Senast: Flaekja
·
Foder & Strö Vad ger ni för kraft till era 4åringar??
Svar
14
· Visningar
1 814
Senast: Toyya
·
T
Hästvård Fick hem en travare idag som ja ska skola om, han blev nyskodd i förrgår och då sa ägaren att han hade verkat för mkt på vänster framben...
2
Svar
21
· Visningar
4 182
Hästvård Behöver råd ang hästköp. Har fått erbjudande att köpa en 8årig NSV travare, valack. Den har stått hos oss på sommarbete/helpension sedan...
Svar
10
· Visningar
7 232
Senast: Eriksgarden
·
Hästvård Hej. Så som rubriken lyder så har jag och min älskade häst tyvärr varit med om en olycka isamband med lastning. Hästen är ett snällt...
Svar
4
· Visningar
5 156
Senast: Chambery
·
Foder & Strö Hästen blev lite för smal så jag ökade på högivan till 10 kg och med de extra 2 kg fick hon en kvot på 7.1. Nu är hon lös i magen...
Svar
12
· Visningar
1 314
Senast: Nomina
·
S
Hästvård Vad säger ni om de nya rönen kring tandraspning? I senaste blogginlägget från Veterinärstudenterna (Hippson.se) kan man läsa att man...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 978
Senast: Elina8
·
Hästvård Jag var ut till sköthästen ikväll för att pyssla om honom lite och mysa eftersom det var för sent för att rida. När jag skulle kratsa...
Svar
2
· Visningar
4 895
Senast: Sulax
·
Hästvård Lymfangit, ute hela dagen, inne 6-7 timmar per natt i normalfallet, men nu måste hon tyvärr stå på boxvila som sällskap. Helst vill jag...
Svar
12
· Visningar
3 458
Senast: n33Lu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna