Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård sist vi klippte min häst blev hon "stubbig" lite som en ryamatta eller hur man skall förklara det. Hon var helklippt, och kommer att...
Svar
18
· Visningar
2 702
Senast: gylle
·
S
Foder & Strö Vet inte om det är rätta stället att skriva det här, men om det inte är det så får någon flytta tråden :) Sitter här inne just nu och är...
Svar
16
· Visningar
2 625
T
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av häst med sadeltvång? Hur åtgärdar man detta? Hur beter sig era hästar? Min hoppar rakt upp och blir...
Svar
16
· Visningar
13 399
Senast: Mallan92
·
T
Hästvård Hejsan, nu börjar vinterpälsen komma igen och jag har börjat ledsna på att hyra klippmaskin titt som tätt varje år. Såg att det finns...
Svar
0
· Visningar
2 179
Senast: Toveeriksson
·
B
Hästvård Försöker ta upp denna intressanta sak i en egen tråd efter att våra disskutioner tagits bort i annan tråd. Så varför inte skapa en egen...
Svar
6
· Visningar
1 785
Hästvård Är oense med dottern. Jag tycker att ponnyn borde få släppas ut på bete åtminstone ett antal timmar per dag, fast de tränar/rider varje...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 372
Senast: _Amazing_
·
Hästvård Har försäkrat varmblod och automatiskt så blir de tydligen inte försäkrade "på benen" så man måste ta ut veterinär och göra böjprov och...
Svar
13
· Visningar
3 566
Senast: Limelight
·
M
Hästvård hej. hade ute veterinären i går då min häst är väldigt stel och blivit klumpig med bak. har svårt att lyfta bak och så när man krafsar...
Svar
8
· Visningar
2 197
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Ngn som gör det? Läste på en annan känd sida att forskare kommit fram till att vanlig jäst har en gynnsam effekt på magen och tänkte...
Svar
15
· Visningar
1 679
Senast: Gaia
·
Hästvård Ska klippa min islänning pga att han går eksem av pälsen,klippte förra året med men då var det i februari,hur mycket täcker man om man...
Svar
3
· Visningar
1 188
Hästvård Nyfiken på andras erfarenheter av hage/sjukhage vid lindrig senskada sedan en månad hos busig häst som blivit ordinerad vila. Box med...
Svar
4
· Visningar
1 783
Senast: fallon
·
  • Låst
Hästvård Behöver hjälp med avmaskningen till vårat russ. Köpte nyligen ett russ sto, hon har börjat klia svansen, hosta ibland (inte snorig)...
Svar
9
· Visningar
1 305
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag har alltid tagit analys på mitt hö (alltid köpt eget, småbal) men till vintern kommer jag att fodra med hösilage och oanalycerat då...
16 17 18
Svar
357
· Visningar
32 220
Hästvård Min häst har haft en märklig rand i karleden på två ben ett tag. Först trodde vi att det var sårskorpor efter något han fastnat i i...
Svar
4
· Visningar
1 860
Senast: Yttik
·
B
Foder & Strö Hej! Har bestämmt mig för att lära mig grunderna för foderstatsberäkning. Och just nu sitter jag här med en höanalys i handen. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 846
Hästvård Finns rätt billiga stetoskop på nätet, men helst köper jag gärna "direkt", gillar inte att handla från nätet. Jag har hittat detta...
Svar
12
· Visningar
3 326
Senast: CK
·
Hästvård tredje hösten jag har Geysir nu och dom två tidigare har inte varit så kul kan man ju lugnt säga, med två rejäla omkulridningar i tölt...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: Geysir
·
Hästvård ATG klinikerna håller på att avvecklas. Vad händer med journalerna? Ska man begära ur dem man har, eller lagras de?
Svar
4
· Visningar
1 681
Senast: ameo
·
Hästvård Hade veterinär/tandläkare ute innan sommaren och konstaterade då att min häst hade flera jättestora foderpackningar både långt fram och...
Svar
4
· Visningar
2 691
Senast: sarawi
·
Hästvård åh säger jag, min häst har haft en rörelse störning i 4 vecker nu och för en vecka sen lyckades jag få in han till atg då efter som han...
Svar
0
· Visningar
725
Senast: HH_gullet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka