Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Var börjar man? Finns det bra böcker för att få insikt i hur man ska tänka och kunna? Har skaffat egen häst igen efter några år och...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: bellabus
·
Foder & Strö Ni som har kallblod, eller rättare sagt ardenner unghästar vad utfodrar ni med ? Har en ardenner på tre år som nu är precis hemkommen...
Svar
3
· Visningar
1 705
Senast: sommarvind
·
Foder & Strö Gick till apoteket för att köpa tokosel. Men det hade utgått ur sortimentet och det fanns ingen ersättare. Någon som vet nått annat bra...
Svar
18
· Visningar
2 187
Senast: Flaekja
·
Hästvård Jag har ett Ardennersto på tre år som jag inte trodde skulle växa så mycket mera på höjden då hon vuxit nåt otroligt under sommaren ...
Svar
3
· Visningar
3 702
Senast: Buck
·
G
Hästvård Jag har en häst på foder sedan maj detta året, var innan dess medryttare på honom sedan januari, tydligen hade han stått mycket innan...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: Jerseyite
·
Hästvård ja som rubriken lyder, vad finns det för alternativ till alsolsprit eller jodopax när man ska lägga omslag på lymfangit-ben? Apoteket...
Svar
1
· Visningar
2 393
Senast: Thek
·
Hästvård Min häst har problem med förstoppningskolik. Vi har nu - förhoppningvis - fått löst nuvarande stopp - och hon har börjat må bättre. Vi...
2
Svar
36
· Visningar
3 733
Senast: Tussemaja
·
M
Hästvård Jag har en minishettis som har haft fång två gånger tidigare och lyckats bli frisk. Förra gången var förra sommaren. Han går i...
Svar
10
· Visningar
1 692
Senast: norpan
·
Hästvård Hej! I tisdags skulle jag och pålle hopptränat. skrittade fram som vanligt ute 10 min innan träningen och han kändes lite stel och...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: ameo
·
Hästvård Ska imorgon åka och hämta en 2 årig shetlandsvalack jag köpt som främst ska vara sällskap åt min gammla pensionerade ponny, då jag sålde...
Svar
18
· Visningar
5 111
Senast: gulkiwi
·
Foder & Strö Varför använder man fiskolja till hästar? Gör ni det? Sedan undrar jag om någon har hört talas om "relax me" hur mycket kan man ge...
Svar
8
· Visningar
1 580
Hästvård HJÄLP - "Sårskorpor" under pälsen över stor del av kroppen (på kortisonbeh. häst) Jag har sökt för att hitta liknande trådar men hittar...
Svar
13
· Visningar
6 121
Hästvård Hej! Känner till en häst med följande problem: Hästen är rätt så tunn över hela kroppen, dvs revbenen syns och dåligt med muskler...
Svar
15
· Visningar
1 863
Senast: Cut3Leo
·
Foder & Strö Flyttat till nytt stall och fick idag endel av hösilage analysen..aldrig tidigare stått i stall med analys så jag fattar NADA :confused...
Svar
14
· Visningar
1 775
J
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av spånallergi hos hästen? Vilka symptom får hästen? (Då menar jag inte dammet och hosta utan på andra...
Svar
10
· Visningar
1 893
Senast: JosefinJ
·
Foder & Strö Tänkte här dela med mig av ett tips! Har två hästar och har fått tag i småbalar (ca 40-50kg). Dock är det låg ts och det går åt mycket...
Svar
0
· Visningar
613
Senast: Vivo
·
Foder & Strö Är Sojamjöl bra att ge en häst som är/har haft/har lätt att få fång?
2 3
Svar
47
· Visningar
5 837
Foder & Strö Har nu ett dilemma... igen:crazy: Har tre islandshästar med ganska olika behov. Ögn sto 9 år LÄTTFÖDD! i ganska hård träning...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Korven
·
C
Hästvård Hejsan! Jag har en halvblods valack som står just nu i en väldigt lerig hage. Han har aldrig haft problem med hovarna elelr sår...
Svar
18
· Visningar
4 277
Senast: Korven
·
Foder & Strö Ja, som rubriken lyder - hur skiljer sig en travhästs näringsbehov från en ridhästs? Det är alltså ridhästarnas behov jag har koll på...
Svar
19
· Visningar
1 942
Senast: Roquepine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka