Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Försöker komma fram till en bra musli till min pålle , men har svårt att hitta värdena per kg foder. Finns de några värden är ja urkass...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: BigLadyZola
·
Hästvård Hagkompisen (kbl) till min häst misstänks ha fotskabb men vet hittar inget och hon visar inte direkt några mer symptom än lite krustor...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: sissu
·
S
Foder & Strö jag fodrar min åring med linfrön, just för att få i honom de där slemmet som blir. Han har trasslig mage som jag försöker få bukt med...
Svar
14
· Visningar
1 768
Senast: MonteRose
·
A
Hästvård Min 3-månaders fölunge var sig inte lik i morse. Hängig i boxen och så upptäckte jag att hon var rejält svullen från ganascherna ner...
2
Svar
28
· Visningar
4 694
Hästvård kan naturligtvis kolla med min vet, men börjar här.... har gjort grund vacc på influensa, stelkramp, botulism. När tar man andra...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: noble art
·
S
Hästvård Detta gäller ej min häst men vill ändå fråga om någon har liknande upplevelser/idéer/tips om vad det kan vara... Hästen är ett grovt...
Svar
6
· Visningar
1 379
Senast: Soli
·
Hästvård Ni som behandlat mot magsår, vad har ni fått för ordination på dosering? Jag har fått en hel spruta i 2 dagar, därefter en halv i en...
Svar
11
· Visningar
2 036
Hästvård Min häst ska få butta 2 gånger om dagen i 20 dagar. Vi har mkt tävlingshästar i stallet, så hur hanterar man då bäst medicineringen...
Svar
15
· Visningar
1 703
Senast: Breccia_
·
Foder & Strö Hörde av en bonde att det har lagts en hel del beställningar på halm till Ukraina. Av annan bonde att det blivit svamp i halmen och den...
2
Svar
37
· Visningar
3 395
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Om man vid klinikbesök får sin häst utdömd och hästen alltså skall tas bort, hur brukar man göra då? Tar man bort hästen direkt där och...
2
Svar
32
· Visningar
6 521
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Inget att bry sig om, konstant, gå tillbaka? Kan inte formulera en fråga då jag inte vet vad jag vill veta... S röntgades för att...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
10 844
Senast: axel
·
R
Hästvård vad kan det vara när en häst byter ben hela tiden? den star 1min pa en sida och lagrar sen vikten pa andra sidan..och efter 1 min igen...
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Ska köpa hem storbalar i år och funderar på hur jag ska lösa förvaringen. Hur stor är en 350kg höbal som är inplastad på ett ungefär?
Svar
3
· Visningar
5 431
Senast: Masse
·
E
Hästvård Jag har ett ponny sto hemma som får som små skorpor i huden. Pillar man bort dom blir den som en liten krater in i huden ca...
Svar
1
· Visningar
1 133
Hästvård Mitt fullblodsto som jag nu ägt i 11 härliga år har ett stående problem och det är hennes dåliga hovar. Hon har så kallade...
Svar
8
· Visningar
1 964
Senast: Messy
·
Hästvård En vän till mig hittade sin ponny död i hagen för nån vecka sedan, utan några synliga tecken på sjukdom innan. Den har inte obducerats...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
19 670
Senast: coari
·
S
Hästvård Min häst biter på inredningen i stallet, nägon som har nåt bra tips på vad man kan kleta på som smackar äckligt? (vet att det finns...
Svar
11
· Visningar
1 970
Senast: WestCott
·
B
Hästvård Hej! Flyttade mina hästar från sommarhage till vinterhage för två veckor sedan. Efter en vecka blir ena hästen svullen i alla fyra...
Svar
6
· Visningar
3 842
Senast: borg99
·
Hästvård Vart bor ni och när brukar ni senast vilja sätta på snösulor eller snowgrips? Broddar ni när det börjar frysa på under nätterna men det...
2
Svar
20
· Visningar
6 604
Hästvård vi har en häst som ska äta fenylbutason och jag undrar om någon har ett bra tips på hur man gör den lite mer aptitlig.. tänkte ha de i...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: pinky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka