Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, Jag har en liten fråga, när börjar man med täcke? Jag använder ett täcke framför allt eftersom min häst får snabbt (tyvärr...
Svar
16
· Visningar
1 862
Senast: juliag
·
N
Hästvård hej jag har en sprayrädd häst och jag skulle villja använda svansglans men det finns spray flaskor har ni några förslag på vad jag ska...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Nea_
·
Hästvård Mitt sto har en riktig råttsvans. Hon går på lösdrift året om och får mer än vad hon behöver i matväg. ;) Men nu när vi skall ut på...
2
Svar
33
· Visningar
3 950
Senast: lillsyrran
·
Hästvård Ja, så är det höst och de eländiga älglusflugorna är på hugget igen. Mindre roligt för hästarna. Vet tt det finns tidigare trådar om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 706
Senast: mackan
·
S
Hästvård Hej! Nu är det så att min käre mor funderar på att köpa ett "vinterhus" i Portugal. Där vill hon bo på vinterhalvåret och slippa den...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: SunSun
·
Foder & Strö Vad är gräsmjöl?? Ex Hippo grow Alfa innehåller 25% gräsmjöl, men vad är det egentligen?
Svar
9
· Visningar
2 281
  • Låst
Hästvård Har en 2,5 åring, fullblod, som jag mätt till ca 157 i dagsläget men säkert 160+ i bakvagnen. Det säg att fullbloden växer snabbare...
2
Svar
20
· Visningar
5 688
Senast: Centaur
·
F
Hästvård Hejsan, jag är själv för barfota verkning och "tänker" enligt SANHCP. Min fråga då är några andra som verkar sina hästar enligt någon...
15 16 17
Svar
321
· Visningar
35 987
Senast: raggsock
·
Hästvård Har en konvalescent hemma som ska vara lugn 4v till... boxvilan går bra, men promenaderna är det värre med. Fick sedolin av veterinären...
Svar
12
· Visningar
1 558
Hästvård Någon här som haft erfarenhet av att ge detta till er häst pga att hästen varit för basisk och haft för mycket kristaller i urinen. Har...
Svar
5
· Visningar
2 005
Senast: Nafayette
·
Foder & Strö Kort bakgrund: 6 årig ridhäst med djupa tandköttsfickor pga foderinpackningar. Korrigeras/rensas etc regelbundet på...
Svar
14
· Visningar
1 924
Senast: axel
·
Hästvård Har en 2 åring som fått en chipfraktur, OP av denna är redan godkänd av försäkringsb (Folks*m). Så tid för det är bokat! Vet positiv att...
Svar
7
· Visningar
1 231
Senast: Miaa
·
S
Foder & Strö Stora överskott av mineralämnena magnesium, järn och zink i foderstaten hämmar upptaget av fosfor och kan orsaka fosforbrist trots att...
Svar
2
· Visningar
1 775
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Min ponny har alltid haft lite halvrisig mage till och från. Inte så att det rinner ur baken, inte alls, men han är gasig och lite så...
Svar
6
· Visningar
1 487
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Vad kan vara anledningen till att samtliga hästar i stallet plötsligt dricker betydligt mer vatten än tidigare? Inget i miljö eller...
Svar
11
· Visningar
1 435
Senast: kol
·
Hästvård Hej! Idag gick luften helt ur mig, har ju en häst (som många av er vet) som råkat ut för allt och som jag får vara lite försiktig...
Svar
4
· Visningar
2 283
·
B
Hästvård Min D-ponny är för tillfället ganska oengagerad och trött vid ridning på ett sätt som hon inte har varit tidigare. Går inte på självmant...
Svar
2
· Visningar
946
·
Foder & Strö Har suttit flera dagar och kliat mig i huvudet, räknat och räknat! Inser att mina mattekunskaper är åt skogen! Problemet är följande...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Lindon
·
X
Hästvård Himla deppigt just nu. Min 1- åring har fått diagnosen ringkota höger bak. Ska åter till vet om 3- 4 mån för "domen"!! Några som har...
Svar
7
· Visningar
1 657
Senast: xxxbarre
·
Hästvård Vet att många haft trådar om Borrelia, men jag skulle gärna vilja ha lite "hjälp" av er som haft det konstaterat på sina hästar...
Svar
14
· Visningar
10 525
Senast: önskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 31