Växande unghäst!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Växande unghäst!

Det låter ju helt klart som hon kommer växa lite till. Visst att fullbloden växer snabbare men det är fortfarande hästar.... Om man inte fodrar den som en galoppör men en "vanlig" unghäst så ser tillväxten också mer normal ut.

Sen tror jag det är väldigt svårt att sia om hur stor en häst kommer bli. Min har bara fullblodspappa men han var 168 som 4 åring och är nu hela 178. Han växte på höjden tills han var 7-8 år. Och jag tror inte att jag fodrade så enormt mkt bättre än vad uppfödaren gjorde...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
Hästvård För ca 2 veckor sen upptäckte jag att min sköthäst hade börjat få typ som hudsprickor på ballarna, på bägge bak. Eftersom han står på...
Svar
8
· Visningar
2 009
Senast: skuggi
·
Utrustning Har letat och letat men hittar verkligen ingenstans i Sverige där man kan köpa vettiga sadlar till shettisar. I England verkar utbudet...
Svar
13
· Visningar
2 796
Senast: ylvalill
·
Hästvård Behöver lite tips och idéer från er. Har ett femårigt halvblod som i slutet av aug klev in en stor sten i höger fram sko. Jag fick...
Svar
15
· Visningar
3 002
Senast: Breccia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka