Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur fungerar halmpellets att strö med. Äter hästarna av den. Om i så fall finns det risk för foderstrupsförstoppning.
Svar
3
· Visningar
1 084
Senast: ch791022
·
M
Foder & Strö ... hur ser en sån häst ut? Blir den tjock och pigg men får svårt att sätta muskler? Eller förenklar jag väl mycket nu... :D Den...
Svar
5
· Visningar
3 006
Senast: sissu
·
Hästvård Jag jobbar på en hästranch och förra veckan var det trail och då reds dem ca: 6 timmar om dagen.. Så flera av dem har fått skav på...
Svar
5
· Visningar
1 031
Hästvård Hur länge kan hästen ha spår kvar i kroppen om den fått detta preparat? Det är fyra dagars tävlingskarens på det i alla fall. Någon...
Svar
7
· Visningar
4 518
Senast: kryddan
·
Hästvård har aldrig sätt min häst lägga vinterpälsen som hon gör nu. Börjar vara lätt fluff runt hästen. Men normalt brukar hon byta lite som...
Svar
0
· Visningar
927
Senast: vinkelina
·
Hästvård Hej! Jag tänkte anlägga en bädd, men stallet är väldigt lågt i tak, ca 2,25m (har en D-ponny). Så min fråga är - växer en bädd på...
Svar
9
· Visningar
1 326
Senast: Elina8
·
P
Foder & Strö VI har en ponny som i somras fick fångkänningar. Den sattes på "noll och inget foder" och behandlades som sig bör. Tack och lov så var...
Svar
16
· Visningar
1 897
Senast: Ponnymamman
·
Hästvård Hjälp! Min tre åring har fått kotledsinflammation i hö fram :(:(:( Kruxet är det att han inte är inriden ännu, vi har suttit på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 957
Senast: Piquer
·
Hästvård Jag behöver lite tips och råd... Pållen har haft lite otur den senaste månaden. Han fick först lymfangit på höger bakben på grund av...
Svar
6
· Visningar
3 078
Senast: feel
·
Hästvård Någon som skor sin häst på klinik och kan säga vad det går på? Hittade en ponny som inte går att sko utan måste in till klinik och...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 134
Senast: Lella
·
Foder & Strö Finns det något foder som är OK att ge till utläkt fånghäst? Dvs en "känslig" häst. Han får i dagsläget mineraler, melassfri lusern...
Svar
10
· Visningar
2 160
Senast: axel
·
B
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av att ge sin häst Arnika-tabletter? Vad har de fått det för och har ni märkt något resultat??
Svar
16
· Visningar
2 903
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Till min stora sorg har Lantmännens biotintillskott (Protect) utgått, så nu funderar jag på vad som är mest prisvärt att köpa istället...
Svar
1
· Visningar
1 023
Senast: Natasja
·
Hästvård Denna tråden passar på både foder och hästvård, men kör här. Min väns häst hade foderstrupsförstoppning för någon vecka sen, vet...
Svar
9
· Visningar
2 311
Senast: skuggan_
·
Hästvård Jag behöver er hjälp med era erfarenheter kring låga värden av trombocyter. För 3 veckor sedan hittade vi hästen ståendes i hagen...
2
Svar
20
· Visningar
7 376
Senast: Coop
·
Foder & Strö Att det finns nåt som handlar om lysin är helt nytt för mig och jag undrar hur man räkna på lysin? Hur räknar man ut lysinbehov och hur...
Svar
2
· Visningar
1 197
Senast: Natasja
·
S
Foder & Strö Intresserad av vad ni ger era isisar för foder och varför? :)
Svar
12
· Visningar
1 631
Senast: hundmaud
·
Foder & Strö Efterlyser folk som testat/använder hästhampa till sina hästar. Vad tycker ni om det? Kan man ge det istället för de vanliga...
Svar
9
· Visningar
4 664
Senast: Nova1989
·
M
Hästvård Vi köpte en 18årig läromästare som i december blev jagad av vår unghäst och fick en 30% senskada på yttre böjsenan. Hon vilade helt 2...
Svar
12
· Visningar
2 052
Foder & Strö Är det någon här som har erfarenhet av fodernät? Ett stort nät som man trär över en storbal hö ute i hagen. Hur fungerar det och har ni...
Svar
7
· Visningar
2 976
Senast: hogaholm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka