Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det den vars hästägare du tänkte anmäla för att den fått upprepad fång?Det är egentligen inte min jag frågade för. Visst han har haft fång men tänkte mest på en stackars miniatyr ponny som står med min som haft anfall minst 3 gånger i år Hon känns lite känsligare än vad min gör...
Vad är det för grovfoder som är så uselt att inte ens en miniatyrponny klarar sitt proteinbehov på det ? Finns analys?
Samma typ av arbete- du skojar nu vaHur mycket en häst arbetas beror långt ifrån enbart på storlek, en liten häst behöver samma kvot vid samma typ av arbete. Man kan inte utgå från att alla stora hästar jobbar och alla små är maskottar. Grundbehovet av protein skiljer sig för övrigt inte (med reservation för individuella och rasmässiga variationer).
Samma typ av arbete- du skojar nu va
O jo. Man har sett att vissa raser kan utvinna varje uns av näringsämnen mkt bättre än andra, så nej proteinbehovet behöver inte alls vara proportionerligt.
En miniponny rör sig inte genom kroppen som en gångartshäst, har samma kondition, utan rör sig oftast enrgisnålt.
Just det o dt ingår att den inte gör av med samma energi eller kommer till samma arbete.
O jo. Man har sett att vissa raser kan utvinna varje uns av näringsämnen mkt bättre än andra, så nej proteinbehovet behöver inte alls vara proportionerligt.
En miniponny rör sig inte genom kroppen som en gångartshäst, har samma kondition, utan rör sig oftast enrgisnålt.
Nu var det inte fråga om kapplöpningsponnies utan miniponnies.
Bukiga o muskelfattiga kan de oxå vara av att inte idka ngn som helst muskelträning- står vid hötappen hela dagarna. Ett runt kors är inte alls synonymt med välmusklad
En tung häst rör sig ogärna- precis som med hund o människa.
Visst finns det några enstaka småponnies som används, men som regel när de har korta ben så kan de heller inte röra sig genom kroppen. Tripp tripp...energisnålt. Har de dessutom en stor mage som småhästar ofta har så har de aldrig någonsin använt sina bukmuskler.
Ädla B-ponnies i kondition har mer en stor hästs nerv o energi.
Vad är det för grovfoder som är så uselt att inte ens en miniatyrponny klarar sitt proteinbehov på det ? Finns analys?