Sv: Halt vid skoning !!
Lida, thank you korven.
Jo dom ska lyda men inte lida
Lida, thank you korven.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo dom ska lyda men inte lida
Men det är väl ändå självklart att någon måste befatta sig med en skadad häst även om det är en eventuellt (vi vet ju inte egentligen) outbildad person som har skott + verkat den? Godkända hovslagare måste föra journal. Då har ju hon/han all möjlighet i världen att beskriva i både ord och bild hur hovarnas skick var när hästen började behandlas. Och varför inte begära att en veterinär medverkar också, om det är en allvarligare skada. Då finns det ju även ett vittne till att hästen hade problem INNAN den nya hovslagaren påbörjade sitt arbete.
Jag undrar fortfarande vem som ska befatta sig med hästen? I praktiken har jag svårt för att tro att de flesta hovslagare skulle vägra att ta sig an en häst som behövde hjälp...[/QUOTE]
Som Macken sa, den som äger hästen, men i etik "man lämna inte över en sjuk häst" från äger-vårder eller vårder-äger.
Den som har gjört jobbet ska städa efter sig, konstig att hovslagern inte sätt på en sula när den verked för hårt.
Jag tror inte hovslagerna är så ego tripped att dom inte ställa upp och hjälpa hästen.