Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hallå! Jag har en ny travhäst som jag ger Hippo-bas eftersom jag inte ville byta foder utan låta honom äta det han var van vid...
Svar
14
· Visningar
1 763
Foder & Strö Vilket kraftfoder skulle ni ge till en väldigt väldigt liten1 årig ponny hingst som ska gå på lösdrift ? Väntar på analyssvar på hö'et...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: gulkiwi
·
Foder & Strö Jag har en väldigt konstig fråga som jag är väldigt nyfiken på. Svärmor kom hem med häst godis från Ullared (Kan kolla upp namnet) här...
Svar
3
· Visningar
1 687
Senast: urkella
·
Hästvård Min häst har fått mugg! Tvättat med tvål och vatten och sprayat med jodopax sårrengöring och smort med vegebom. Tänkte smörja flera...
2
Svar
33
· Visningar
5 527
Senast: SussieRose
·
Foder & Strö Min ponny har mkt i huvudet, behöver ej mer energi, blir lätt tjock och klarar sig gott och väl på hösilage. Men jag vill gärna ge ngt i...
2
Svar
31
· Visningar
3 538
Senast: noble art
·
Hästvård Ang alla dessa led preparat, det måste ju skilja på vad man ska ge beroende på status på leden? Man ger tex i förebyggande för gamla...
2
Svar
21
· Visningar
4 144
Senast: noble art
·
Hästvård min häst lyckades få ett relativt djup sår på sitt ena bakben. jag är väldigt dålig med hästanatomi men såret sitter (Satt) på...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: _jeanette
·
Hästvård För andra gången på drygt en vecka har min häst blivit svullen i ett ben. Förra gången var det lite lätt lymfangit, vet kom inte ut och...
Svar
5
· Visningar
1 100
Hästvård Veterinären kollade hästen igår för skolan, och fick henne även att kolla öronen på honom, eftersom han är väldigt rädd och känslig utan...
Svar
4
· Visningar
4 364
Foder & Strö Fick tips om att prova ge min häst Secreta Pro då han har lite problem med luftrören, är det någon som har erfarenhet av det...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Började fundera på det igår. Stoet har haft saltsten hela tiden men när är det okej för fölungen att börja äta saltsten?
Svar
4
· Visningar
3 062
Hästvård Vi har en vall som gränsar mot ett surare gräsområde som det knappt går att köra med traktor på för de sjunker och det är knöligt...
Svar
3
· Visningar
1 642
Foder & Strö Min häst får Glucovet som innehåller: Innehåll per 100 g MSM (metylsulfonylmetan) 62,50 g Glukosamin (HCI) 22,50 g Kondroitin...
Svar
0
· Visningar
823
Hästvård När man var liten fick man lära sig att sår skulle göras rent med jodopax. Inget mer med det. Men nu ju längre tiden går desto mindre...
Svar
9
· Visningar
12 071
Hästvård När jag kom ut till betet för ca 2,5 veckor sen upptäckte jag att min hästs ena has va svullen, både över hasspetsen (på insidan av den...
2
Svar
20
· Visningar
3 502
Senast: mian
·
N
Hästvård Ska man linda eller inte då hästen kotar över? Boxvilla eller inte? Han kotar över rejält!
Svar
14
· Visningar
5 283
Senast: Quinn
·
Foder & Strö Jag ger endast kraftfoder en gång om dagen pga att det är smidigast för mig att ge i samband med insläpp samt att jag tidigare endast...
Svar
6
· Visningar
1 700
Senast: axel
·
Foder & Strö Jag sitter och läser om diverse fodertillskott och hittar Master Muscle som enligt marknadsföringen jag läser innehåller gamma-oryzanol...
Svar
5
· Visningar
2 019
J
Foder & Strö På väg att skaffa en 4 åring.. undrar hur ni tänker, men räcker det med att fodra hösilge med mycket bra analysvärde och inte ge hästen...
Svar
11
· Visningar
3 539
Foder & Strö Jag har bokat ett gäng rundbalar till nu i vinter. Problemet är att dom är inte analyserade, och jag vill ju såklart ha analys på dom...
Svar
5
· Visningar
1 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka