Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag tycker att färgen cremello/blue eyed cream (BEC) är väldigt fin. Men är det så att dessa hästar i högre utsträckning än andra har...
Svar
9
· Visningar
5 202
Hästvård Baldur (17-årig isis) har fått en hemsk man i sommar och även resten av hans päls är lite konstig. Mjällig har han alltid varit men jag...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: Lona
·
T
Foder & Strö Vilket är det bästa havrefria fodret? Vår ponny behöver absolut ingen extra energi :D men är i behov av protein för att hålla hullet...
Svar
19
· Visningar
1 867
Hästvård Ni som har eksemhästar, när vågar ni ta av täcket och låta hästarna gå nakna igen nu när hösten kommer? Första sommaren för oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 944
Senast: feyyan
·
Hästvård Vid hälta,och lamellranden är förändrad? Kan det vara fång då? (Har för mig att jag hört det,men vart osäker nu...)
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Fibusen
·
E
Hästvård För ett tag sedan besökte jag en butik som sålde homeopatipreparat, mest på skoj, jag är väldigt skeptisk till att det fungerar. Min...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
10 763
Senast: Boj
·
T
Hästvård Vad kostar det att kastrera en hingst?
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: torpare
·
Hästvård Jag funderar lite över vad konsekvensen blir av att en häst inte får möjligheten att belasta hela sin hov(1 av 4), man hugger av yttre...
Svar
19
· Visningar
1 771
Senast: Galant
·
E
Hästvård Behöver lite råd och tips om vad ni skulle göra om ni var i min situation. Jag har en ponny på 13 år som haft fång 5 gånger varav 1...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Ginne
·
Hästvård ...i en tvåhästars transport? Minns att jag såg bra argument för att köra hästen på den vänstra, var det så? Hur gör ni när ni kör...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 588
Senast: lil-sis
·
V
Hästvård Var sitter IT-leden och vilken funktion har den?
2 3
Svar
55
· Visningar
6 633
Senast: kryddan
·
I
Foder & Strö Hej! Har en häst som väger ca 800-900kg. Han är någon slags kallblodskorsning, Minst 165hög, smal men har stor överkropp då han är en...
Svar
3
· Visningar
962
Senast: arabia
·
Hästvård Ni med erf. av just detta, hur brukar rehab planen se ut? Är det vanligt att man börjar rida igång hästen medans den står på butta, 2-3...
Svar
6
· Visningar
9 200
Senast: Lindon
·
Hästvård För att göra en lång story kort: Häst rullar fast i boxen, slår upp med bakbenen, träffar svets på ett av järnen i fönstergallret...
Svar
0
· Visningar
4 005
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Hästen har problem med ögat, ja aldrig verkar det ska gå felfritt haha. I början av juli upptäckte jag en gul "gegga" i inre ögonvrån...
2
Svar
22
· Visningar
16 159
Senast: FrontLine_
·
Hästvård Upptäckte det här på min pålla idag: Det är som ytliga hål, men ändå inte sår... Hon är inte torr, så det borde inte vara...
Svar
9
· Visningar
2 339
Senast: Docka
·
Hästvård Moderatern får flytta om du tycker att tråden ligger fel. Jag har en häst som är under utredning med starkt misstänkt pollen allergi...
Svar
8
· Visningar
2 043
E
Hästvård hej jag har lite funderingar om en travare som nu går som ridhäst. när hon blir kall kan hon bli lite stel och få muskel knutor. hon...
Svar
3
· Visningar
815
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Jag har fått en förfrågan om en häst som har kissing spines får hästen för liten summa. Men har läst lite om det men fattar inte...
Svar
5
· Visningar
1 844
Senast: Bejbie
·
Hästvård Min häst fick lymfangit på söndagen. HELA v. bak var uppsvullet och hon var blockhalt, skulle tippa på en 4,5-5 gradig hälta. ringde...
Svar
7
· Visningar
4 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka