Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
förlåt mig men, varför gå ut i vägrenen om du vet att det är svårt att komma ut igen?
Förlöjliga inte din interligens,, på den typen av vägar "brukar" det finnas sk mötesfickor där det går alldeles utmärkt att först blinka, sedan bromsa och därefter svänga in i fickan och släppa förbi bakomvarande. Använd sunt förnuft och visa omdöme,, det kommer man långt på.
Bara ett litet passus.
du ska blinka höger om du vill att de kör om o att det är fritt fram.
Jag kan trafikreglerna rätt hyfsat, faktiskt! Skulle inte kunna sköta mitt jobb annars...
Vet du, jag är garanterat mycket mer uppmärksam på vad som händer runt mig i trafiken än de flesta andra. Och lastbilarna jag kör HAR vidvinkelspeglar - dem använder man bland annat till att kunna se slutet på släpet även när man svänger.Det här visar ju bara på att man alltid måste vara koncentrerad vid bilkörning, ha minst lika stor kontroll på bakomvarande trafik som framförvarande. Även korrekta inställda backspeglar och vid högre fordon även extra sidospeglar som täcker upp "döda vinkeln" Du körde lastbil och blev omkörd av ett fordon med släp skriver du.. Mig veterligt så har dom flesta lastbilarna enligt lagen rätt till att köra i en högre hastighet än en bil med släp,, inte mycket men i alla fall minst 10-20 km.
Vet du, jag är garanterat mycket mer uppmärksam på vad som händer runt mig i trafiken än de flesta andra. Och lastbilarna jag kör HAR vidvinkelspeglar - dem använder man bland annat till att kunna se slutet på släpet även när man svänger.
Men där tvåfiligt blir enfiligt håller jag nog mest koll framåt.
Tänkte du att jag borde ha ställt mig på bromsen för att idioten skulle hinna förbi mig? SJälv anser jag att IDIOTEN borde ha ställt sig på bromsen och gett fan i att försöka klämma sig förbi. Jag höll laglig hastighet och idioten dundrade förbi i betydligt högre fart.
Och vad gäller hastighetsbegränsning så är högsta tillåtna hastighet för lastbil med släp 80 km/h. Det åkeri jag jobbar för har dessutom spärrat bilarna så de inte går att köra fortare än så.
NEJ,,, däremot så borde du med anledning av ditt jobb vara mkt medveten om att dessa vägar alltid är huvudlerer och så snart man svänger av en huvudled så upphör gällande trafikregler för huvudled.
Nog om detta för när olyckan väl är framme så kommer det uppdagas om hur väl påläst man är som trafikant.