Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man "bara" är ET, och inte veterinär, och är expert på att fixa till SI-leder, enligt egen professur utsago - hur bär man sig då åt för att konstatera att felet sitter i SI leden?
Om man "bara" är ET, och inte veterinär, och är expert på att fixa till SI-leder, enligt egen professur utsago - hur bär man sig då åt för att konstatera att felet sitter i SI leden?
Tryck över höftknölen? Var stod det? Jag får nog läsa igenom allt en gång till... Att trycka på höftknölen lär knappast ha någon betydelse, det kan jag hålla med om. Däremot att höja hästens bakben utåt/uppåt, som många ET,s gör när de manipulerar ryggen på hästar, det torde vara rena katastrofen för en häst med allvarliga SI-leds problem. Och jag vidhåller fortfarande att INGEN kan veta omfattningen av en skada innan man har gjort en ordentlig utredning av en vet. Vad det än gäller.
Det står inget om just tryck över höftknölen här i tråden, men Gylle pratar om den typ av manipulering som bl.a. den ET mackan troligtvis syftar på använder sig av för att komma åt SI-leden.
![]()
Jag, som har häst med SI-ledsskada, (diagnosticerad på kliniken du citerat i ditt inlägg) är också väldigt intresserad av mer kunskap så dela gärna med dig om du får veta några intressanta nyheter.![]()