Jag är ju verkligen ingen expert, men jag tycker fortfarande att det ser läskigt ut. Bra att du ringer vidare, tycker jag.
En sak jag tycker är lite konstig (men bra såklart!) är att hästen inte är halt. Borde det inte göra ont/strama osv med ett sådant stort sår på benet?
Jo med tanke på att det är fullblod… Men det är lite svårt med henne, hon kan bli blockhalt av mugg men när hon voltar på en träning är hon stenhård och får inte en rispa. Hältan kanske kommer men visst är det skumt.

Liknande trådar

Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 373
Senast: mackan
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 550
Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 663
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 907
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka