Men ja, en odling hade man väl velat ha.Jag tycker det ser bättre ut. Friskare vävnad.
Hur mjukt är det? Kliar i fingrarna att få rensa ur det där såret ordentligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men ja, en odling hade man väl velat ha.Jag tycker det ser bättre ut. Friskare vävnad.
Jo med tanke på att det är fullblod… Men det är lite svårt med henne, hon kan bli blockhalt av mugg men när hon voltar på en träning är hon stenhård och får inte en rispa. Hältan kanske kommer men visst är det skumt.Jag är ju verkligen ingen expert, men jag tycker fortfarande att det ser läskigt ut. Bra att du ringer vidare, tycker jag.
En sak jag tycker är lite konstig (men bra såklart!) är att hästen inte är halt. Borde det inte göra ont/strama osv med ett sådant stort sår på benet?
VälkommenMen ja, en odling hade man väl velat ha.
Hur mjukt är det? Kliar i fingrarna att få rensa ur det där såret ordentligt!
Tycker också att det ser lite bättre ut, det gula liknar iaf normalt sårsekret (med reservation för att det kan se annorlunda ut i verkligheten såklart).Vad tror ni? Imorgon ska jag prov ringa några kliniker igen.
Varför inte bara åka till den kliniken där de tyckte du skulle komma in?Skickat bilder till två kliniker idag med samma text och önskan om en ”snabb bedömning” utifrån det.
Två helt olika svar. En sa ”kom in omedelbart” , den andra ”packa in såret som du gjort och håll koll”.
Inte fått tag i den jag litar mest på så ska testa imorgon igen.
För att omedelbart för de var fredag. Jag vill inte vänta så länge.Varför inte bara åka till den kliniken där de tyckte du skulle komma in?
Tänker att alla kliniker väl har kompetens för krånglig sårvård?
Aha! Ja det lät ju inte som omedelbart. Fattar att du vill in så snart det går!För att omedelbart för de var fredag. Jag vill inte vänta så länge.
Men alltså har ni inga kliniker eller djursjukhus med akut intag därnere? Jag hade kunnat ringa båda djursjukhusen här och bara informera om att jag är påväg in med en häst med en sårskada (eller en kolik eller en ögonskada eller...)För att omedelbart för de var fredag. Jag vill inte vänta så länge.
Vet att Helsingborg har akut intag blandt annat (vet inte vart TS bor, men minns det nämnt) annars var Danmark väl en möjlighet? rätt säker på dom har jour.Men alltså har ni inga kliniker eller djursjukhus med akut intag därnere? Jag hade kunnat ringa båda djursjukhusen här och bara informera om att jag är påväg in med en häst med en sårskada (eller en kolik eller en ögonskada eller...)
Dvs vet jag att jag vill att hästen ska kollas upp akut/få akutvård så är det bara åka in. De vill dock man ringer innan.
Men alltså har ni inga kliniker eller djursjukhus med akut intag därnere? Jag hade kunnat ringa båda djursjukhusen här och bara informera om att jag är påväg in med en häst med en sårskada (eller en kolik eller en ögonskada eller...)
Dvs vet jag att jag vill att hästen ska kollas upp akut/få akutvård så är det bara åka in. De vill dock man ringer innan.
Men om du har bestämt att du vill åka in med hästen så är det nog det du måste säga, dvs att du vill boka första möjliga tid för att få hjälp med ett sår som ser förskräckligt ut.Skickat bilder till två kliniker idag med samma text och önskan om en ”snabb bedömning” utifrån det.
Två helt olika svar. En sa ”kom in omedelbart” , den andra ”packa in såret som du gjort och håll koll”.
Inte fått tag i den jag litar mest på så ska testa imorgon igen.
Va bra för dig!Jo, jag var till den största kliniken igår. Ringde på fm och fick tid kl 14 för en mindre sårskada. Sa bara att jag hade ett sår som jag ville att en veterinär kikade på och fick då tid. Vill man är det inga konstigheter att få en snabb tid.
Tror verkligen hon bara försökte vara hjälpsam, tänker självklart att kliniker tar en sån sårskada akut. Den är ju rätt djup den skadan och såg rätt läskig ut. Jag hade åkt in med det såret redan igår, men det är bara jagVa bra för dig!
Alltså i detta området finns det väl iaf 3-4 kliniker som oftast tar emot samma dag om det är akut, så vill man finns det oftast möjlighet. Jag har alltid fått komma samma dag när jag ringt om akuta saker. Så vill man går det att komma till klinik snabbt. Men jag har full förståelse för om du inte vill det. Det verkar ändå få lite åt rätt håll och du har en plan med din hemmaveterinär.Va bra för dig!
Jag tror inte den var elak utan menade som pepp. Att om du vill är det möjligt att få komma in samma dagVa bra för dig!
Kvällens bandageomläggningJag tror inte den var elak utan menade som pepp. Att om du vill är det möjligt att få komma in samma dag
Hur har det gått idag?
Kommer ju granulationsvävnad, men omkringliggande hud ser död ut?Kvällens bandageomläggning
Visa bifogad fil 161867
Tycker det ser bättre ut! Den typen av sår på människor vill man gärna rensa upp och skära på all död vävnad på för att optimera läkning ( debridera) sa din veterinär ngt om det ?Kvällens bandageomläggning
Visa bifogad fil 161867