Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag var på stan idag och tänkte köpa en säck mat till min lilla fullblodsflicka, som ska börja "arbetas" litegrann nu i höst. Jag har...
Svar
10
· Visningar
2 485
Senast: ameo
·
J
Hästvård Hej! Jag har en unghäst som varit på hältutredning och visade hälta i samma ben som har haft en hovböld på. (som kommit ut genom...
Svar
0
· Visningar
1 174
Senast: JBL
·
Hästvård Någon som sett något liknande?
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: gylle
·
Hästvård Vet inte om det här är riktigt rätt fora, men jag chansar :) Min herre är en känslig typ som lätt (i jämförelse med min andra) fryser...
Svar
13
· Visningar
2 614
Senast: Breccia_
·
Hästvård Sorry.för.att.jag.skriver.konstigt. Beror.på.trasigt.tangentbord...
Svar
5
· Visningar
2 694
Senast: tessiem
·
N
Hästvård H J Ä L P!! Har opererat min ett åring för senkontraktur. Operationen har ej gett de resultat man önskat. Nu börjar han att kota över...
2
Svar
22
· Visningar
5 406
Senast: Nivell
·
T
Hästvård Min mammas Haflinger har problem med flisande hovar. Han går med en shettis som nu också börjar få problem med hovarna, hon har haft...
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: Fjorden
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av inflammation i bakknä hos oriden 4-åring? Vet tror det kan bero på växtvärk. Har någon stött på samma...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: saraja
·
Hästvård Hej! Sitter här och försöker letat liknande fall som mitt. Men hittar inget så då får jag väl helt enkelt skapa en egen tråd. Jag...
Svar
11
· Visningar
2 954
Senast: FUNNY
·
Hästvård För att göra hela historian så klar som möjligt drar jag den från början. I december förra året påpekade tränaren att min lilla häst...
2
Svar
20
· Visningar
3 206
Senast: Domino_s
·
C
Foder & Strö Kan man ta reda på hur högt näringsvärde gräset har? Och vad är kraftigare torrt gräs eller riktigt grönt gräs?
Svar
2
· Visningar
794
Senast: cysgodol
·
L
Hästvård Hej jag har en fyraåring som fått en spark på insidan av bakbenet ovanför hasen. Detta har lett till en muskelskada som gör att han inte...
Svar
1
· Visningar
614
S
Hästvård Hej! Har en häst med mycket hovskägg, i vintras fick hon mugg/rasp samt fotskabb. Vi avmaska med Noromectin samt vircona hela stallet...
Svar
5
· Visningar
3 067
Senast: Mli
·
B
Foder & Strö Vi tänkte låta våra små köttbullar till ponnier få lite halm i vinter och tog hem tre storbalar. Dom rullades i lördagskväll. Två balar...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: betty1boop52
·
M
Foder & Strö Är det någon skillnad på dom annat än att dom är i olika former? Min lille häst älskar inte pulvret lika mycket som pelletsformen...
Svar
2
· Visningar
962
Hästvård Ja, som rubriken säger. Nån mer som har en häst/ponny som inte får ordentligt med vinterpäls. Min får i princip ingen alls. Den blir...
Svar
16
· Visningar
2 120
Senast: Masse
·
Hästvård Ena min häst har stor hålvägg på ena framhoven. Hovslagaren försöker få på sko hela tiden för att jag ska kunna rida ( hon är inte halt...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 382
Senast: lewellyn
·
Hästvård Undrar lite om det här med att skumma mycket i munnen då min poppsa gör det.. Lite " läppstift" är ju bra men tkr att min skummar väl...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Jag behöver hjälp med mina klipp-funderingar, så jag drar förutsättningarna först: - Kallblodstravare, 14 år - Får tjock men inte...
Svar
7
· Visningar
3 426
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård En av ponnyerna hade vad veterinären gissar var en släng av kolik imorse en stund efter utsläpp och vi håller nu koll tills vidare för...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka