Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Väntar på att veterinären ska ringa och berätta ifall det går göra något med min hästs tumör på blinkhinnan. Hur tar man ett sånt...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Domino_s
·
J
Hästvård Hej! Jag ska ev köpa en 3 åring, som efter sitt 3 årstest i våras var halt på alla 4 benen när den skulle veterinärbesiktigas inför...
Svar
11
· Visningar
1 694
Senast: Jackie_nova
·
Foder & Strö Min vän har ett "problem". Hon har en shettis som har haft fång. Det är en svårfödd shetlandsponny och den har mycket energi. Den är...
Svar
7
· Visningar
2 278
Senast: Anastacia
·
C
Foder & Strö Jag fick hem mina hästar för 1,5 vecka sen och båda behöver nog gå ner i vikt, speciellt valacken. Hästarna är 2 islandshästar. Stoet...
Svar
16
· Visningar
2 028
Senast: Cosmic
·
Hästvård Frågar åt min kompis. I dag när vi kom till stallet så reagerade hennes foderhäst (som hon haft 1½ vecka) helt plötsligt väldigt starkt...
Svar
0
· Visningar
1 624
Senast: Mysaan
·
Hästvård Hej alla! Är det någon här som vet vilken typ av elektroder man använder vid TENS-behandling av hästar? De har ju lite mer päls än vi...
Svar
11
· Visningar
10 306
Senast: Lotus
·
Foder & Strö Vill höra med er lite hur ni ser på de här med att olika företag analyserar hästens avföring för att se näringsinnehåll osv. Finns det...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: Korven
·
Foder & Strö Ja ni som har samma problematik som jag dvs att få kraken att hålla sig fin i hull. Vad ligger era foderstater för kvot, hur många mj...
2
Svar
28
· Visningar
3 747
Hästvård Vänder mig till bukefolket för att få bort min förvirring... Hästen visade tecken på hälta för ett litet tag sedan så vi åkte in till...
Svar
18
· Visningar
2 616
Senast: bigganl
·
B
Hästvård Hejsan! Jag har nyligen börjat en hästskötarkurs på Hästsportens folkhögskola i Strömsholm. För att för få göra yrkesprovet sedan...
Svar
2
· Visningar
1 035
Senast: bisseman
·
Hästvård Jag har en lite äldre (18 år) holsteinervalack som 2009 fick en ganska allvarlig gaffelbandsskada och sedan dess har vi mest skrittat...
Svar
1
· Visningar
630
Hästvård I går var hovslagaren hos mig och verkade,han sa att hästen hade slitit bakhovarna lite snett,har för mig att yttersidan var mer sliten...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: norpan
·
L
Hästvård hejsan! jag har ögonen på en häst (ridtravare) som lix skruvar och svänger ut med hela höger bak när hon inte är framriden. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Liicha
·
Foder & Strö Planerar att ha hästarna ute dygnet runt hela September ut och funderar nu över stödfodring. Den vuxna hästen som rids har stödfodrats...
Svar
10
· Visningar
2 128
Senast: Miracle
·
Hästvård Hej, Jag har en lilla mini som hade fång förre året och som har sommereczem. Just nu går han i hage med de store hästar med en...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: alexvb
·
Hästvård Det gäller rasen ardenner. Bör man avstå att köpa en avkomma efter en hingst med kraftig hovbroskförbening? Eller säger det...
2
Svar
23
· Visningar
5 289
Senast: Miaa
·
Hästvård Min islänning har fått mugg, har ni ngt tips på en bra salva att smörja med?
Svar
10
· Visningar
8 286
Hästvård Hade flughuva en natt på min pålle, varmblod/nordsvensk, för att han hade fått ett hemskt jack under örat. Sårigt, skorpor och varigt...
Svar
0
· Visningar
707
Senast: poniihest
·
Foder & Strö Vi har småbalar med hösilage ståendes utanför stallet. Foderbonden har tyvärr plastat in balarna med färre lager plast i år. När vi...
Svar
3
· Visningar
1 009
Hästvård Halo, min häst fick lymfangit på v. bak för ca en månad sedan. Körde ner honom till Helsingborgs djursjukhus, och de fick i ordnin på...
Svar
14
· Visningar
4 161
Senast: Blakaldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka