Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min kompis häst har fått kvarka, och jag var med den hästen när den var smittad. Kan jag ha baciller på mina chaps + hjälm, fast dom...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: Eloise
·
Foder & Strö Jag har fått frågan om jag vill få några balar halm som har stått i 7-8 år. De skulle jag ha som strö i boxen i så fall, men vad skulle...
Svar
7
· Visningar
2 933
Senast: Vilya
·
Foder & Strö Hej jag har en Tinker sto på 9år och jag har märkt de sista två åren att hon tappar mycket man vid manken varje sommar hon har fint...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Highcat
·
Foder & Strö Jag har en 25 år gammal arabvalack som har gått på bete dygnet runt hela sommaren, men trots det är väldigt smal. Man kan skymta...
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: Sundbro
·
Hästvård Jag misstänker att någonting inte riktigt är som det ska med min häst. Hon visar inte några direkt konkreta tecken på att något är fel...
Svar
5
· Visningar
3 022
Senast: Speedway
·
Hästvård Kan man ge fodertillskott till dräktiga ston eller är det helt ajaj??? Ger min MSM på vettens inrådan men nu är hon betäckt, ska jag...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: glitter
·
Hästvård Det är två hästar i stallet som haft ringorm men dom är utläkta sedan flera veckor tillbaka men stallet har inte sanerats efter det. Nu...
Svar
1
· Visningar
2 130
Senast: Equilibrium
·
Foder & Strö Hej, jag vill ge ngt i krubban efter hagen, samtidigt som jag behöver öka protein o fosfor. Vetekli är ju bra för detta, men låter inte...
Svar
4
· Visningar
923
Senast: noble art
·
Hästvård Hoppas någon kanske kan hjälpa mig! Har en häst som under sommaren hunnit med en lättare korsförlamning och ett svårt huggorms bett...
Svar
0
· Visningar
2 081
Senast: LaMaya
·
Hästvård Jag har fått tips om att ge min gamla häst gurkmeja, för att det skulle kunna hjälpa mot hennes stela leder. Är det någon som har...
Svar
18
· Visningar
5 717
Senast: JusticeGirl
·
Foder & Strö Varför bör man inte ge hösilage till fånghäst? :confused: Jag har hittat så många olika åsikter och teorier. Min slutsats är att...
Svar
9
· Visningar
1 534
Senast: Eloise
·
Hästvård Börjar bli kallt och ruggit ute nu när brukar ni stall in era hästar? Mina står ute i sommarhagen fortfrande dygnet runt tar in och...
2
Svar
38
· Visningar
4 298
Senast: nypet
·
Hästvård Hejsan såg i det nya numret av Equipage där dom hade en annons på en bärbar dusch, men nu när jag försöker hitta den för att beställa...
Svar
2
· Visningar
1 544
Senast: Buck
·
Foder & Strö Har fått stränga order av veterinär att banta min Welsh Cob som har gått upp i vikt under betet. Så nu går han på välldigt magert bete...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Jag ska flytta min häst till ett annat stall, då han ska avmaskas. Avmasknings medel är köpt, nu är bara frågan hur långt innan ska man...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Madick
·
Hästvård Hejsan, har hand om en ponny på 30 år med helkrånglig, ologisk mage. Fick höra idag att symptomen stämmer med brist på tarmludd...
Svar
18
· Visningar
2 864
Senast: BiMi
·
Hästvård Jag har en tre åring som åkte på en kraftig kotledinflammation i mitten utav juni efter vrickning i hagen. Han är nu efter ca 2 1/2...
Svar
0
· Visningar
612
Senast: Piquer
·
V
Foder & Strö Har en fråga om vad ni ger era hästar som gå ca 5 dar i veckan mestadelens i skogen, vanlig skogsridning. Har en lättfödd arab kille på...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: mahlmt
·
Hästvård Ja då va det dags igen, känns som det har varit mycket nu dom sista åren.. Om vi ska dra det lite kort först så har jag en 17 årig...
Svar
7
· Visningar
1 565
Hästvård Vet inte riktigt hur jag ska göra med min häst just nu:confused: För 3v tappade hon en framsko (hf), gick en vecka pga att hovis hade...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: Aliil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka