Bremsa vid klippning?

Sv: Bremsa vid klippning?

tycker du att trådens rubrik överrensstämmer med din tes att brems ska användas i sällsynta mkt specifika fall?

Nej, det har du rätt i, men jag menar de flesta som har svarat i tråden. De som tycker att det är fel att använda brems vid "onödiga" situationer är ju faktiskt i majoritet, det bådar ju gott:)

Det där var din tolkning av mitt inlägg, det får stå för dig. Likaså att jag inte vet hur den ska användas? Det var inte det frågan gällde. Tackar er som svarat sakligt och vettigt.

För att om hästen har en sån tjock päls att den blir genomsvettig är det jobbigt att torka, den kan bli kall, lägger man på fel täcke kan de få hudproblem. Att klippa en häst som ska arbeta under vintern är vad jag anser vara mest schysst, kräver det lugnande är det helt okej.
Har sett ett antal hästar som inte klipps/inte går att klippas som faktiskt får jätteproblem med klåda, pälsavfall o.s.v. för att de inte torkar ordentligt - oavsett hur noga och duktig man är. Har man en häst med MYCKET och tät päls är det inte alltid bara att låta dom torka, fukten kan ligga kvar långt in pälsen.

Håller med här.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 994
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: Zacci
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 991
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 740
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka