Detta tjat om kotledsinflammation!!

Sv: Detta tjat om kotledsinflammation!!

Hej alla!

Jag kan gladerligen berätta att min lillaskruttunge vart friskförklarad idag.

Från att ha varit 3 gradigt halt på hö fram, 1,5 i båda varven under longeringen, gallig, svullen & varm & reagerat "aja aja" påböjprovet, så stog han idag helt still under böjprov, & vet såg enbart en liten markering som han ansågs vara helt normalt för att vara idag. Nollad i båda varven (longeringen)

Så det vart ingen operation idag...

Nu ska vi vänja in honom i en större hage innan han åter får gå ut med sina hagkompisar igen...:banana:

Helt otroligt.. :rofl::rofl: Vi som inte ens trodde att han skulle få följa med hem, :)

Tack alla ni för tips på kiro, vet osv...:)

Kramar från oss :)

Hej alla!

Jag kan gladerligen berätta att min lilla skruttunge vart friskförklarad idag.

Från att ha varit 3 gradigt halt på hö fram, 1,5 i båda varven under longeringen, gallig, svullen & varm & reagerat "aja aja" påböjprovet, så stog han idag helt still under böjprov, & vet såg enbart en liten markering som han ansågs vara helt normalt för att vara idag. Nollad i båda varven (longeringen) & sval, ren & fin i benen.

Så det vart ingen operation idag...:)

Nu ska vi vänja in honom i en större hage innan han får gå ut med sina hagkompisar igen...:banana:

Helt otroligt.. :rofl::rofl: Vi som inte ens trodde att han skulle få följa med hem, :)

Tack alla ni för tips på kiro, vet osv...:)

Kramar från oss :)

Blir så glad när jag läser slutet på din tråd :)

Sitter själv med en underbar 6 åring som utan oförklarlig anledning varit halt sen i mars....
Började på alla 4, och konstaterades i slutändan att hältan kommer från ena kotan bak.
Vet hittar inte orsaken till hältan vilket gör att det känns som att så fort jag sätter igång honom igen så kommer han troligtvis att bli halt :crazy:

Hoppas hoppas att jag kommer att få samma besked som dig inom en överskådlig framtid :)

Grattis!!

Jag har förvisso redan skrivit två trådar ang min 3 åring som har kotledsinflammation i hö fram.

Kort resume:

Vi har vart in & sprutat två gånger, senaste gången aggresivare + tuppkam, 3 gradigt halt böjprov raktspår. (båda gångerna). Han är även röntgad i kota + smalbenet (under knät) utan anmärkning.

Men: Han svarar inte på behandlingarna, han är en aning svullen + varm, ska in med honom i morrn em igen för vidare behandling.

Min veterinär har rekommenderat blodiglar i fall där behandling inte tar.

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 631
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 387
Senast: mackan
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 299
Senast: Lisa2014
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 897
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka