Sv: Foderstartsplanering inför hösten! Vad ska era hästar äta?
Jag planerar att gå på samma bantnings-spår som under hela våren, då hon måste gå ned i vikt främst pga kotledsinfl. (och hon har ju givetvis gått upp under sommaren...)
Hon har även bronkit vilket försvårar det hela ganska duktigt... Annars skulle en hel del halm ingå i dieten.
Detta har ingått i foderstaten:
Krafft Groov 60 (det med mest fiber och minst energi jag kunde hitta)
Hösilage(ganska torrt) 8kg
Krafft Miner Blå 0.75dl
0,25 kg (uppblött) betfor (endast för att binda torra tillskott, samt smaken)
ca 30ml linfröolja samt andra tillskott för leder o luftvägar
Tyvärr har hösilaget varit av hög kvalitet=liten giva, därför har jag kompletterat med groov dels som krubbskrammel och för att öka fiberhalten i foderstaten.
Är det någon som vet ett foder med hög fiberhalt och LÅG energihalt tala gärna om det!!
//Midnight
Jag planerar att gå på samma bantnings-spår som under hela våren, då hon måste gå ned i vikt främst pga kotledsinfl. (och hon har ju givetvis gått upp under sommaren...)
Hon har även bronkit vilket försvårar det hela ganska duktigt... Annars skulle en hel del halm ingå i dieten.
Detta har ingått i foderstaten:
Krafft Groov 60 (det med mest fiber och minst energi jag kunde hitta)
Hösilage(ganska torrt) 8kg
Krafft Miner Blå 0.75dl
0,25 kg (uppblött) betfor (endast för att binda torra tillskott, samt smaken)
ca 30ml linfröolja samt andra tillskott för leder o luftvägar
Tyvärr har hösilaget varit av hög kvalitet=liten giva, därför har jag kompletterat med groov dels som krubbskrammel och för att öka fiberhalten i foderstaten.
Är det någon som vet ett foder med hög fiberhalt och LÅG energihalt tala gärna om det!!
//Midnight