Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Kommer eventuellt köpa häst till hösten, en häst är väldigt intressant men han har haft hovsprickor på framhovarna. Enligt ägare inga...
Svar
16
· Visningar
3 502
Senast: Barfota
·
W
Hästvård Har hittat en urtrevlig häst, som är allt jag önskar utom detta! Jag vet inte ens vad det är! Det låter ju inte så kul! :( Han ska...
Svar
13
· Visningar
11 076
Senast: sommarvind
·
Hästvård Hej, som tur är har mina hästar sällan skadat sig, men det innebär ju oxå att jag är dåligt påläst på sårvård, salvor o spray. Hur vet...
Svar
4
· Visningar
2 132
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hej, Behöver era kloka råd; Varje år kommer samma frågor upp gällande rakningen... Har gjort på följande sätt varje år...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Kan en överviktig, lättfödd häst verkligen bli av med enbart fett på bara några dagar om hästen ställs i sandhage och hö istället för...
Svar
5
· Visningar
923
Senast: Iliaca
·
Hästvård Jaha så har russtusset rymt IGEN. Trodde att jag hade fixat en ganska bra lösning idag som faktiskt skulle hålla. Men nej hon har...
2
Svar
21
· Visningar
1 960
Hästvård Konstig fråga, men jag blir lite fundersam inför ett problem jag står inför. Kom på igår att min två åring måste ha sin spruta A2 som...
Svar
5
· Visningar
1 456
Senast: jklirla
·
Hästvård Är det någon som vet ungefär hur ofta man verkar hovarna på en 1 åring? Hur mycket brukar det gå på (bor i stockholm). :)
Svar
18
· Visningar
2 720
Senast: eigollet
·
I
Foder & Strö Hej! Satt mig för att göra en foderstat åt pållen. Vad jag gick bet på var mineralerna då de är angivna i procent på förpackningen...
Svar
4
· Visningar
1 691
Hästvård En liten undersökning! Hur är era hästar skodda? Är de skodda runtom, barfota, skodda fram barfota bak? Sulor eller andra...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 746
·
T
Hästvård Jag har en D-ponny som har stått i drygt 8 månader pga. min egen sjd. Har endast gått på lite promenader då och då. Nu har jag fått...
Svar
8
· Visningar
9 026
·
Hästvård Den 27/6 hittade jag min älskling i hagen med ett skadat bakben. När jag hittade honom stod han vid grinden och gnäggade efter mig och...
Svar
13
· Visningar
2 775
Senast: MissFideli
·
Hästvård Har precis fått bekräftat att en av mina hästar lider av pålagringar (lindriga) i ett framknä och nu vill jag göra allt för att hon ska...
Svar
13
· Visningar
5 809
Foder & Strö Ja vad är era erfarenheter av riskli ex märkena equi jewel och Max E Glow? Positivt eller negativt?
Svar
8
· Visningar
3 152
Senast: MalinM
·
Foder & Strö Är väldigt petig och noga med mina hästar. Har alltid slängt höensilage som ser eller luktar dåligt ut. Hyr stallplats med hö och strö i...
2
Svar
27
· Visningar
3 260
Hästvård Blev så ledsen efter att jag fått höra att min häst åter igen hostar. Tar det från början. Min häst blev hostig i början av sommaren...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: Hambo
·
K
Hästvård En nyinflyttad häst i vårt stall beter sig väldigt märkligt. Han är ca 20-23 år och enligt ägaren väldigt stel. När han kom tyckte jag...
Svar
15
· Visningar
1 981
Senast: Zizzy
·
Hästvård Min häst krubbiter och har till följd av det fått slitna framtänder. Nu skulle jag vilja skydda hennes tänder från att slitas ner mer...
Svar
18
· Visningar
2 209
Hästvård Min islandshäst trivs klart bäst med att gå ute dygnet runt. Problemet för mig är att han svettas kopiösa mängder. I vintras spårklippte...
Svar
5
· Visningar
4 787
Senast: Miloni
·
K
Hästvård Min åring har fått överben på båda frambenen, skenbenets insida, där dom för det mesta brukar sitta. Hon fick det efter ett par veckor...
Svar
4
· Visningar
1 481
Senast: All
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka