Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej inte alls.
KL
Nu har hovis varit ute. Han har hört sig för och studerade sprickan ett slag och är övertygad om att det är en olycka, alltså sprickan har på något sätt uppkommit av yttre våld.
Han trodde på hovböld som hittat ut vid kronranden och förklarade mycket hur läkningen skulle gå till och hur det skulle se ut.
Han plastade hoven och om plasten inte försvinner eller hästen blir halt kommer han åter om 6 veckor.
Hej!
Jag är själv hovlsagare. Sprickan ser helt ofarlig ut och såret set ut som ett brännsår och har inget med sprickan o göra.
Där emot ser det ut som du har hålvägg på hö. bak, den borde han verka upp så det inte packas mer skit i den. Annars ser det inget ovanligt ut
Ingen skada på kronranden på nån av sprickorna, så det borde gå att få bort dom utan problem.
Han blir inte halt om du skär upp allt
Ha inte på något, inte blå spray!, jävla skit som häst folk använder, det enda det är lite bra till är att ha på gamla sår
vilken hovslagare är det? är det hans, hans, peter, jörgen el emil så ska du lyssna på dom, dom vet va dom gör.
Mvh Per
Hej!
Jag är själv hovlsagare. Sprickan ser helt ofarlig ut och såret set ut som ett brännsår och har inget med sprickan o göra.
Där emot ser det ut som du har hålvägg på hö. bak, den borde han verka upp så det inte packas mer skit i den. Annars ser det inget ovanligt ut
Ingen skada på kronranden på nån av sprickorna, så det borde gå att få bort dom utan problem.
Han blir inte halt om du skär upp allt
Ha inte på något, inte blå spray!, jävla skit som häst folk använder, det enda det är lite bra till är att ha på gamla sår
vilken hovslagare är det? är det hans, hans, peter, jörgen el emil så ska du lyssna på dom, dom vet va dom gör.
Mvh Per
Nej inte alls.
KL
Nu har hovis varit ute. Han har hört sig för och studerade sprickan ett slag och är övertygad om att det är en olycka, alltså sprickan har på något sätt uppkommit av yttre våld.
Blir lite pinsamt om det nu är ngn av alla dom som du namnger här som har varit inblandad, speciellt eftersom du själv skriver vad som borde göras samtidigt som du skriver att dom vet va dom gör.
Utan att verka otrevlig så vill jag påstå att jag personligen på sista tiden ifrågasatt vad vissa har för behandlingsplan i sitt utförande, vill även påpeka att du har missat att nämna namnet på den enda i detta område som verkligen har både ödmjukhet, erfarenhet,kunskap och främst fortfarande kvar sitt intresse för att vara stålt över sitt yrkesutövande.
Jag håller med dig ang. sprayen.
Till o börja med så fanns bara dom lärarna när jag gick utbildningen, den du nämner jobbade nog inte där då i så fall.
Behandlingsplanen jag har på en ettåring är, att hålla efter alla vinklar så gott det går, och hålla rent från hålväggar m.m, håller man efter fötterna på hästarna blir det sälla nå problem. Och det är inte alltid vi hovslagare som är problemet, många gånger drar hästägarna på vekningen på unghästar i den åldern tills det är för sent sen,
kl
Uppdatering: Ni alla hade felPlasten sitter kvar, hovbölden är borta och hästen har inte varit halt eller oren överhuvudtaget. Der ser väldigt bra ut helt enkelt. Nästa vecka kommer hovis igen och ska titta och fixa.
En bild säger mer än tusen ord.![]()