Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Behöver lite råd och information om någon känner till denna ovanliga åkomma. Min häst fick i juni förra året diagnosen "bruising"...
Svar
3
· Visningar
3 655
Senast: inferno
·
Hästvård Jag undrar lite om hur ni ger salt till era hästar? Jag har alltid bara gett saltsten, men räcker det? Det är ju såklart olika från...
2
Svar
38
· Visningar
3 462
Senast: dengra
·
T
Hästvård När en av mina hästar dricker vatten ur hinken lämnar han alltid kvar som ett skumlager (dregel/fradga) på ytan - någon som vet vad det...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: gylle
·
Hästvård En av våra hästar är utlånad på foder till en tjej som står med honom i vårt stall. När de var på hoppträning i juni så gick de...
Svar
5
· Visningar
2 349
Senast: Legolaz
·
Hästvård Nu är det dags för ännu en medicinkur :/ finadyne morgon och kväll i fem dagar. Det är bara det att hästen inte alls tycker om det och...
Svar
14
· Visningar
3 755
Senast: Piek
·
Foder & Strö Någon med erfarenhet av detta foder??
Svar
3
· Visningar
2 364
Foder & Strö Hejsan! Jag har tidigare haft sådan lyx att min stallägare :bow: ansvarat för inköp och förvaring av min hästs kraftfoder, men nu...
Svar
11
· Visningar
3 941
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Min gamla herre (bara 17år ung än så länge) är det tänkt att jag ska hämta snart (jag flyttade han fick stanna kvar ett tag) snart. När...
Svar
12
· Visningar
1 996
Senast: Korven
·
J
Hästvård Någon som vet om det stämmer? Har hästen min Förstorad sköldkörtel? Har lite smått panik då hästen är nyinköpt... Vad gör jag om det...
Svar
15
· Visningar
3 307
Senast: lil-sis
·
R
Foder & Strö Jag ska ev köpa ett föl, men undrar lite vad man bäst ska ge för att de ska växa bra och hålla hull och inte frysa i vinter. Hade en i...
Svar
5
· Visningar
1 272
Senast: Masse
·
I
Foder & Strö Hej! Jag har en hingst (d-ponny) som gått på naturlig betäckning nu i sommar. Och som har tappat väldigt mycket i hullet, revbenen...
Svar
5
· Visningar
1 436
Senast: lewellyn
·
Hästvård Var idag iväg med fullblodet på kliniken för att jag tyckt att han känts ofräsch fram. Bla. så har skritten känts ojämn och jag tycker...
2
Svar
31
· Visningar
4 112
Senast: traceys
·
Hästvård Lite historik. Onsdag Visar rörelsestörning vänster fram, alla tycker att det sitter i bogen, vilket det alltid ser ut som på den här...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 612
Hästvård pga problem med axlar och handleder orkar jag ej klippa min häst med en "riktigt" maskin, då hon bör vara helklippt. Senast fick en...
2
Svar
29
· Visningar
5 812
Senast: urkella
·
Hästvård Vi har haft vår varmblodstravare på boxvila nu under en vecka. Hon blev illa sparkad och fick en rejäl muskelblödning på vänster...
Svar
10
· Visningar
8 995
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Undrar om det är vanligt att hästar som har/börjar få pålagringar i kotlederna visar yttre teckan på det? Ex gallor, svullnad mm? Eller...
Svar
9
· Visningar
1 533
Senast: Jane_doe
·
Hästvård Läste häromveckan en artikel om att avföringsproven som görs för att bedöma om man ska avmaska eller inte kanske inte är tillförlitliga...
Svar
10
· Visningar
2 259
Senast: miiiiiiia
·
Foder & Strö Vet någon var jag kan köpa Krafft Lusernpellets och HippoTop Müsli i Stockholm? :)
Svar
1
· Visningar
571
Senast: Mariaauto
·
Hästvård Vet någon var jag kan köpa Krafft Lusernpellets och HippoTop Müsli i Stockholm? :)
Svar
0
· Visningar
552
Senast: Fajcashy
·
Hästvård Är ute efter lite erfarenheter/funderingar kring vart problemet kan sitta när hästen gungar på huvudet upp å ner i traven, utan andra...
Svar
12
· Visningar
1 365
Senast: Coolfrees
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka