Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja, vad är skillnaden, eller är det samma sak? Vad är "bäst" pålagringar fram eller bak för bäst ridbarhet? Kommer ej att hoppa(det...
Svar
11
· Visningar
2 687
Senast: Boj
·
Foder & Strö En långhalsad häst lyckades idag orsaka skada på ett några ensilagebalar utanför hagen. En del fick mindre skador som jag försökt täta i...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Thek
·
A
Hästvård Ett ämne som intresserar mig mycket, då jag misstänker narkolepsi hos min häst. Har inte fått någon diagnos av veterinär utan gör...
Svar
13
· Visningar
2 493
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Jag är ny på det där med att anylysera hö, men nu är det gjort, dock säger ju inte siffrorna mej nått... vad är bra och vad är inte bra...
Svar
5
· Visningar
4 274
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Vi har en vall (bästa vallen) på 1 ha kvar som vi inte hunnit få in pg.av strulande hårdpress som sinkade oss.........,dom andra 2 ha är...
Svar
15
· Visningar
2 432
Senast: YorkWann
·
Hästvård Vad innebär det iaf en häst får broskförändringar/broskbildning i kotleden? Finns det ngn chans att hästan blir bra utav det här? Dva...
Svar
0
· Visningar
1 034
Senast: Piquer
·
T
Hästvård Jag måste skriva här och få lite synpunkter för jag är så fruktansvärt orolig för min häst! Det var för ca 5veckor sedan han släpptes...
Svar
6
· Visningar
2 069
Senast: Fibusen
·
Hästvård Första gången i mitt liv som jag behöver hantera en hovspricka och är därför helt novis... Pållen har fått en spricka på hö fram som går...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Elji
·
Foder & Strö Tydligen ska nyponpulver ge bättre effekt än glukosamin enligt försök gjorda i Danmark (ej på hästar utan på människor), är det någon...
2
Svar
38
· Visningar
13 747
Senast: Camilla89
·
Foder & Strö Ni som avlar med fullblod, hur mycket kraftfoder ger ni, och vad??? Mitt sto rekommenderas 4 kg om dagen nu under lågdräktighet och...
2
Svar
38
· Visningar
3 191
Senast: Masse
·
Hästvård Tips på vad det kan bero på? Bra värde på vita och diffen (111 på HB). Hästen är pigg och glad men lite trött vid ridning och blir lätt...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Hambo
·
Hästvård Nu blir jag snart galen på min häst. :D Han går hemma i sin vinterhage i sommar då vi inte har tillgång till bete på hemma plan och vi...
Svar
12
· Visningar
2 606
Senast: Buck
·
Hästvård behöver ett snabbt svar. Skall hämta hem mitt sto nu, men funderar på vädret. Hon har troligen gått ute ett par timmar i ösregn. Plus 15...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: Buck
·
Hästvård Min häst var i förra stallet med i någon SLU-ansluten grej. Nu ska jag för första gången ta tag i det här själv, har hört att kolla...
2
Svar
25
· Visningar
3 689
Senast: Magnum
·
F
Hästvård Min häst fick första sprutan för hästinfluensa och stelkramp 22 juni, på vacc.intyget står det att andra sprutan ska tas 4-6 veckor...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: furiosoII
·
L
Hästvård Jag vet inte vilket forum jag skulle skriva i... Men ville bara höra lite råd o se om ni varit med om samma sak... Har ett halvblod på 6...
Svar
0
· Visningar
683
Senast: linarosling
·
E
Hästvård Jag har ett eget stall med två hästar, en ridhäst och en sällskapsponny. Ska börja åka iväg på träningar och kanske någon tävling nu i...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: Elli_J
·
J
Hästvård Nyligen vet.besiktades en underbar 3 åring som jag såg fram emot att köpa, longering på volten gick bra, men vid böjprovet på hela hö...
Svar
7
· Visningar
1 353
Senast: Jackie_nova
·
Hästvård Nu har min dam känts ofräch i flera dagar. Till en början trodde jag bara att hon hade lite träningsverk, men nu några dagar senare har...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 981
Senast: coari
·
Hästvård Skrev en tråd för ett tag sen ang. min häst som blev akut sjukt av något väldigt konstigt. Han blev bra efter behandling och fick...
Svar
0
· Visningar
864
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka