Oren - men vart kan det tänkas sitta? (film)

Sv: Oren - men vart kan det tänkas sitta? (film)

Om hästen är halt och du inte ger smärtlindring så är det ett brott mot djurskyddslagen. Djur ska inte utsättas för onödigt lidande står det.
Du vill inte ge i onödan, skrämmande.:devil:

Jamen hästar är väl endå så smarta att om dom har ett trauma som leder till naturlig smärta så avlastar dom väl den kroppsdelen. Sätter man in smärtlindring så invaggar man hästen i tron om att den inte har smärta i det skadade området och kanske överaktiverar det med påföljden av att skadan förvärras. Hästar ska naturligtvis inte utsättas för långvarigt lidande utan orsaken till deras lidande är den primära åtgärden, därefter ska secundärt lämplig smärtlindring tillsättas.

Att börja i fel ände kan leda till att den primära skadan förvärras vilket är ett om möjligt ännu större brott enligt djurskyddslagen.

Jag har noterat mer än ett fall på enbart detta forum som strider strikt mot svensk djurskyddslag och är anmälningspliktigt. Jag blir alltid lika förvånad över personer som delger att deras djur vid smärtlindring plötsligt uppfattas som friska i betraktarens ögon. Tydligen oxå helt ovetande om att all typ av medicinering är nedbrytande.

Jag håller helt med dig, djur ska inte utsättas för onödigt lidande.!!

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 053
Senast: Vogue
·
Hästvård Jag behöver lite input... Jag har en häst som jag haft sedan sommaren 2011. Fram tills sommaren 2012 var det inga som helst problem...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: lomuxx
·
Hästvård Jag får inte ihop det, detta liknar inte riktigt någon av de skador min häst har haft förut.. Blir väldigt tacksam för idéer och...
Svar
2
· Visningar
1 299
Senast: Msilverplats
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 574
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka