Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Som min förratråd visar, så har min tre åring dragit på sig en inflammation i hö framkota. Nu till frågan: Jag fick tips av en...
Svar
10
· Visningar
6 749
Senast: DarkInNight
·
Foder & Strö Vad tycker ni om dessa värden på hösilage: TS 56% Råprotein 94 g/kg TS Smb protein 56g/kg TS Energi 10 MJ/ kg TS Ca 4,1g/ kg TS P...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hur gör ni? Jag har nyligen köpt en häst, och hon är den första hästen jag över huvud taget hanterar som har sporrar vid kotleden...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: Docka
·
Hästvård Medryttaren har haft min kille i ca 2 veckor, igår upptäckte jag att han hade en rejäl förhårdnad i mungipan på ena sidan, och även ett...
Svar
2
· Visningar
1 539
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! jag har upptäckt en märklig rand i karleden på min häst. Det ser ut som en sårskorpa/ärr, som om han skulle ha fastnat i något och...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: kentaruen
·
Hästvård Mina pållar är helt förstörda av den här j*vla styngflugan. De springer och springer, hur kan man just bekämpa dessa hemska insekter. De...
Svar
4
· Visningar
3 108
Senast: lobell
·
I
Foder & Strö Ni som ger halm som tilläggsfoder. Analyserar ni det också så ni vet vad det ger, eller kör ni på en höft?
Svar
12
· Visningar
2 508
Senast: sthu
·
I
Hästvård Min häst är nu på sommarbete och fick för cirka 2 månader sedan ett ytligt sår i en virvel mitt på magen. det blev ganska stort och...
Svar
1
· Visningar
1 091
Senast: idavattenskida
·
Foder & Strö Hur mycket hö uppskattar ni att ett avvant föl kan lyckas få i sig i kilo? Om det beräknas bli storhäst. Jag är alltså bara nyfiken...
Svar
4
· Visningar
2 584
Senast: gylle
·
Hästvård Vid ledinjektion (kortison & tuppkam) vid ledinflammation finns risk för ledinfektion. Ni som råkat ut för detta, vad har det gett för...
Svar
3
· Visningar
3 142
Hästvård Tänk på att om det står KOPIA på ert hästpass får inte köttet gå till människomat. Med andra ord kan du själv få bekosta avlivningen...
Svar
9
· Visningar
1 462
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Har 3 shettis ston med föl vid sidan, ett 19 åring med föl född 25april, en 8åring med föl född 16maj o en 4 åring med föl född 8maj...
Svar
14
· Visningar
1 362
Senast: ameo
·
Hästvård Bekanta har köpt en irlandsimport som varit i landet sedan i höstas, och som har pingpongbollsstora gallor ovanför bakkotorna. Enligt...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: sona
·
Hästvård Min häst har haft hårlösa fläckar under mellan ganascherna samt lite på halsen och på sidan av ganascherna, han har haft det i någon...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: Luxi
·
H
Hästvård Hur vårdar ni era hästars ben? Vad använder ni för att undvika skador? Vad använder ni för liniment/geler? Jag använder arnika på...
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: karmandi
·
M
Hästvård Någon som har erfarenhet av det? Vi vet att det finns sju olika typer av frakturen och att utfallen, prognoserna och bahandlingarna är...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
16 407
Senast: Lagren
·
T
Hästvård Om ens häst är skadad och veterinären kommer ut och beslutar sej för en åtgärd och man själv struntar i det för man anser det vara...
2
Svar
24
· Visningar
3 195
Senast: Miaa
·
Q
Foder & Strö Hejsan,vad ger ni era hästar för mineraler tillskott när de är installade? Vi har en 17 årig c-ponny och vad tycker ni vi ska ge??? Nu...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Mynta2
·
Hästvård Nån som provat detta eller hört något om det? Tydligen ny metod att genom att mäta hästen rörelser i "ultarapid" så ska man kunna...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Equus
·
Hästvård Hur vart resultatet? Vilket preparat använde ni? När märkte ni skillnad/ej skillnad? Hur länge lät ni hästen vila efteråt? Några...
Svar
3
· Visningar
1 918
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur