Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Är det så nämnvärt stor skillnad om man slår hösilaget på morgonen, mitt på dagen, på kvällen eller mitt i natten under ett och samma...
Svar
5
· Visningar
979
Foder & Strö Min häst har en tendens till att svettas väldigt mycket när hon rids. Jag erbjuder henne ofta vatten före och efter ridning men det vill...
2
Svar
21
· Visningar
3 103
Senast: Guldaskig
·
Hästvård Är ju i hästköpar taget nu och har hittat en häst som har allt jag söker! Men Hon har pålagringar/förslitningar båda fram. Är född 2003...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 717
Senast: MaRomer
·
Hästvård Nu vet jag inte om tråden hamnade rätt, men jag chansar ;) Jag har nu hittat en tvåårig islandshingst som jag vill köpa om han går...
Svar
17
· Visningar
1 938
Senast: Fleygur
·
Foder & Strö Blir d inte sämre värden när man slår sitt hö/ensilage i ösregn å sen låter d ligga i regnet för att sen plasta in d i regnet oxå...
Svar
6
· Visningar
5 141
Senast: Nenneh
·
F
Hästvård Jag är nojjig och vill bara min hästs bästa alltid. Läste i en tråd att om hästen har djupa strålfåror kan det bero på att den är...
2 3
Svar
46
· Visningar
18 928
Senast: coari
·
Hästvård Hejsan. Har en fyraåring som går ute dygnet runt i en gräshage men tar ofta in ett antal timar om dagen dagtid då blinningar osv är...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Lena J
·
Hästvård I samråd med veterinär kommer min ögonsten att få vandra vidare efter sommaren. Hon är 22 år, har sedan 4 år tillbaka pålagringar i...
Svar
19
· Visningar
2 756
Foder & Strö Jag har fått tipset om att fodra mina hästar med kalvpellets... Ingenting jag tänker prova eftersom jag redan har en fungerande...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 053
Senast: pastejja
·
Hästvård Vet var här i dag för min häst som om hem i slutet av Maj har varit lite hostig till och från, hon var här för några veckor sedan men...
Svar
16
· Visningar
2 243
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Nu skulle jag vilja bromsa viktnedgången för min häst så man hinner med innan det blir för mycket, alltså fortfarande lite på...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Totola
·
Hästvård Vilken torv är bäst till permanentbäddar? Skriv gärna er åsikt ni som använder torv. Ska snart beställa inför hösten och är tveksam...
Svar
19
· Visningar
2 540
Senast: Sundbro
·
Hästvård En 6 årig häst börjar med att kännas "stum" i fram vid ridning och vet kommer ut till stallet. Men det går inte att böja ihop benet. Jag...
Svar
0
· Visningar
779
Senast: jerseyko
·
Hästvård Jag köpte en ponny till mina barn för 4 år sedan en kolsvart häst med endast en stjärn i pannan.hon hade inga papper men vi tyckte inte...
Svar
13
· Visningar
3 006
Senast: Hambo
·
Hästvård Idag har vi påbörjat behandling med Horsol, och då ska man ju ha på det varje dag i 7 dagar, så då undrar jag: Ska jag strunta i att...
Svar
11
· Visningar
1 034
Senast: Korven
·
Hästvård Var på tävling med hästen igår och under veterinärbesiktningen så utspelade sig ungefär följande konversation: Veterinären: Jag ser...
Svar
3
· Visningar
3 332
Senast: Equus
·
Foder & Strö Hur bra/dåligt är det med extremt kort gräs som enda grovfoder på betet? Jag tänker på fiberinnehållet som inte kan vara högt...
Svar
7
· Visningar
2 069
Senast: sissu
·
B
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av obalanserade tyngre hästar? Min ardenner är tre år och jag upplever honom som väldigt klumpig fast...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: trailtokan
·
Hästvård För 2 veckor sedan lyckades min olycksfågel trassla sönder sitt ena bakben genom att fastna i eltråden. Skadorna var rejäla men leden...
2
Svar
27
· Visningar
5 652
Senast: axel
·
Foder & Strö Hejsan, Jag ska flytta till nytt stall där man måste köpa in eget grovfoder. Vad är bäst? Hö eller hösilage? Inplastat hö...
Svar
0
· Visningar
995
Senast: froggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka