Spontant, hur ser hovarna ut? *bilder*

Sv: Spontant, hur ser hovarna ut? *bilder*

Kl, Vilken tur att jag la ut bilder här och fick lite bekräftelse för min oro. Jag var inte alls nöjd med skoningen och tyckte att hovis inte lysslade ett dugg på mig. Har precis fått ett nr utav en stallkompis till en ny hovis som enligt henne är jättevettig och hennes hästar ser välskodda ut så vi hoppas hon kan tänka sig ta sig an honom.

Bra :) Lycka till med nya hovisen, är ju bra att ha sett andra hon skott så får man en liten uppfattning i alla fall.

Har också en ny hovis som också är en hon, kanske är samma?:D
Hon är jättebra iaf, ganska ny, men noga och bra!!!

Nämen skämt och sidor..Dom hovarna såg inte bra ut alls..Hoppas nya hovisen kan reda ut det..usch:(

Senast ändrad:

har du provat med att putsa ordentligt o pensla på tjära?
det gör vi, det funkar, men gud vet om det är fixt eller inte:o

Jag var inte alls nöjd med skoningen och tyckte att hovis inte lyssnade ett dugg på mig.

Har upplevt samma:crazy: Kanske hade jag kunnat vara ännu tydligare i hur jag ville ha det, men tänkte "det är ju inte jag som är utbildad". Men när veterinären frågade om jag hade en utbildad hovslagare och blev förvånad att hästen var relativt nyskodd så fick jag bekräftat att skoningen verkligen inte var bra:( Skulle jag hamna i samma situation igen skulle jag stå på mig och förändrar det inte skoningen så skulle jag byta på en gång.

Hoppas nya hovisen får ordning på hovarna!

Usch vilka gräsliga hovar:crazy: Har dom alltid sett ut så där, hur många gånger har den nya hovisem hunnit verka å sko hästen, hur många veckor går det mellan skoningarna? Tycker definitivt att du ska skynda dig att byta hovis och kolla upp att det är en riktigt bra hovslagare, boka in ett besök av hovis så fort det bara går. Jag har knappt sett värre hovar... vi hade en person i grannbyn som vanvårde sina hästar och många av hans hästar hade eftersatt hovvård och det är dom ända som jag sett som är värre.

OBS! Menar absolut inte att du vanvårdar din häst på något sätt, om man inte kan så mycket om hovvård är man helt utelämnad och får lita blint på hovslagaren man anlitar. Där av mitt tips att kolla upp nästa hovslagare och ta referenser. Lycka till med hovården av din häst och hoppas du hittar en super bra hovis:)

Ja...Jag blir helt stum när någon sitter o skriver att det ser ut som en sund Hovstatus?

:crazy:

De hovarna är inte sunda någonstans!

Felformade, felbelastade, höga trakter långa tår utflytningar etc, Aj!

Hur skulle du göra för att "rätta till" denna felformning, återställa till en fysiologisk belastning, tålängd och traktvinkel, sist åtgärda utflytningarna???

Vet vi att det är en sund häst vi primärt har som objekt??

För att lära mig mera så finner jag ingen lärdom från din sida eftersom du inte delger något mera utvecklande än att allt e fel, inte ord om hur du skulle gå till väga för att rätta till det du kritiserar.

Ett kunskapsgivande inlägg från dig borde man väl i alla fall kunna finna???

Liknande trådar

Hästvård Ja jag ska fråga hovslagaren men tycker det känns aningens overkill störa honom en sen eftermiddag bara för att jag är nyfiken. Men...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 212
Hästvård Vad tror ni om detta? För ca tre veckor sedan märkte jag att min häst var motvillig till att trava och gallopera. När han travade så...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 412
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag har själv en hel del åsikter om hur min häst ska skos, en del framför jag till hovslagaren men vill samtidigt låta denne göra sitt...
Svar
19
· Visningar
3 635
Senast: krusmynta
·
Hästvård Långt inlägg... En delvis fortsättning på Understuckna trakter-tråden. I tisdags började pålla sparkas "på riktigt" när jag...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 551
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38
  • Vinterföräldrar 23/24