Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Höger bak hade växt ihop så nu hoppas jag att vänster bak växer ihop lika fint. Visst känns det tugnt men nu vet jag ialla fall vad det är för fel på honom och vi kan göra det bästa av situationen. Ska börja ge honom nyponpulver och så får han ha Back-on-track på haserna på nätterna.
Ev. tävlingskarriär lär du få lägga på hyllan, men motionsridning kan den kanske klara av beroende av hur mkt glidlederna "växer ihop"
Lycka till.
Det låter ju sunt.. eller inte.Det där med tävlingskarriär beror helt på vilken ras det är. Jag vet flera med spatt som tävlar framgångsrikt inom reining (snabba stopp/spinn etc) och de har inga problem. Man får ge dom tid bara så det "läker ut".
Spatt idag är långt ifrån en "dödsdom", så jag tror att får din häst bara tid, TS, så kommer den att fungera alldeles utmärkt för dig i framtiden.
Lycka till!
Tycker det går åt rätt håll
Nu har han ätit Rheumocam i 9 dagar och ska få det i ytterligare 5-6 dagar. Sedan ska han få ytterligare två kortisonsprutor i hasen.
Han får även glucosamin och nyponpulver, back on track på haserna på nätterna!
Han är mycket piggare och verkar inte ha ont längre. Dock är han fortfarande snubblig på frambenen men det kommer förhoppningsvis att bli bättre med tiden!
Så efter bara 9 dagar så känns det som att det går åt rätt håll
Va bra att du inser det.Visst har han ont men Rheumocam ska ju vara lite smärtstillande! Jag är fullt medveten om att spatt inte "försvinner" på bara 9 dagar!