Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö I den hage som jag nu måste byta till så finns det en hel del Älg-gräs i ena änden av hagen. Är detta någonting som jag bör stängsla...
Svar
6
· Visningar
1 985
Senast: Isislover
·
Hästvård När jag tog in pållan igår var hon märkbart halt på ena fram. Stod på benet, men hon ville inte riktigt stödja ner på det riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 484
Senast: Thera
·
H
Hästvård En vän till mig gör då och då håranalys på sina hästar. Mannen som gör håranalysen säljer sedan på henne olika dyra medel (som han...
2
Svar
22
· Visningar
3 517
Senast: movgli
·
Hästvård Min häst visade sig ha två kotor i halsen som ligger nästan som i zickzack. Mellan tredje och fjärde är det. Inga pålagringar dock...
Svar
0
· Visningar
680
Senast: linzan
·
M
Foder & Strö Nu har vi fått vår analys på vårt hösilage...men jag är ur-dålig på detta! Jag har en normal-svårfödd häst. Han brukar alltid falla ur...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: Berin
·
Hästvård Var på klinik med min stackars häst i förra veckan, visade sig vara lite gamla pålagringar och griffelbenet alternativet gaffelbandet...
2
Svar
22
· Visningar
3 006
Senast: Lickety
·
I
Hästvård Hej alla kloka! Efter att min häst varit knackig ett tag, hade jag ut eq, som jag haft till honom förut, då han lätt får lite...
2
Svar
28
· Visningar
3 493
Senast: Pica
·
Hästvård Vänder mig till er för att få ytterligare åsikter på detta. Min kille går i en "valackhage" nu under sommaren. För snart 3 veckor...
Svar
19
· Visningar
2 785
Foder & Strö Någon som testat någon av de produkterna ? Fungerar de ? En av mina hästar är lite småstel av olika anledningar, har inte ont utan...
Svar
7
· Visningar
2 428
Senast: Zandrah
·
Hästvård Vart kan man hitta det nuförtiden? Köpte på apoteket sist, står apotekets väteperoxid på flaskan. Nu är den nästan slut o jag tänkte...
Svar
10
· Visningar
8 350
Senast: Linisen
·
Hästvård Senaste Nytt: Överklagande från SANCHP:s utbildningsansvarige i Dalarna har tillsänts Länstyrelsen utifrån ortens djurskyddsinspektör...
25 26 27
Svar
534
· Visningar
47 777
Senast: Mulle
·
Foder & Strö Jag fodrar mitt ponnysto med sojamjöl, men skulle hemskt gärna vilja sluta fodra med det. Jag ger henne just nu, 4.5-5.5 kg hö, 7.8...
2
Svar
23
· Visningar
3 115
Hästvård Mitt arabsto har vid flera tillfällen haft kolik. Jag har inte lyckats utröna varför, ett tag trodde både jag och de vet. jag anlitat...
Svar
5
· Visningar
1 933
Senast: iNHALE
·
Hästvård För en månad sedan kastererades min 6åriga hingst. Det var en stående kastration och vet skrev inte ut någon antibiotika efteråt. Han...
Svar
12
· Visningar
1 971
Foder & Strö Vilka företag rekomenderar ni? Jag vill ha mj, Prot, mineraler och socker... Jag har förstått att sockeranalysen är väldigt olika...
Svar
14
· Visningar
2 521
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Kort fråga- varför...? Har försökt hålla fodergiva m havre, men han blir jättetjock i benen av havren, plockar jag bort den och ger...
Svar
3
· Visningar
1 314
Senast: fourlegs
·
Hästvård Ok vi har hållt på i fem år och det har varit framförallt hovledsinflammationer men även strålbenshälta med pålagring. Många tidigare...
Svar
2
· Visningar
1 015
Hästvård Vilket är det bästa pälsglanset till ponnyer med tjock man. När ena har värsta svito kvalitet, tjockt och grovt. Ponny nr 2 har ännu...
Svar
13
· Visningar
1 981
Senast: tuaphua
·
A
Hästvård har ett jättetrevligt sto på 8 år hannoveran/fullblod men ja hon tar i stort sett av sig skorna efter bara typ 4-5 veckor, hovarna är...
Svar
11
· Visningar
1 655
Senast: AliiceV
·
B
Hästvård Vi missade att vaccinera våran ponny förra året. Hur blir det nu? Måste vi göra om grundvaccinationen och hela baletten eller räcker...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: urkella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka