Märklig hälta!

Sv: Märklig hälta!

Som du skriver verkar det komplext att reda ut vad som är vad. Eftersom du nämner muskulära stelheter så kan en enkel mananalys för att kolla organ och system kanske vara ett bra komplement till den hjälp du redan får. Det kan finnas inre problem som funnits en längre tid och som nu ger synliga symtom i leder och muskler. Därför kan det vara en väg att kolla allt som går för att få helheten i ordning. Att enbart behandla rörelseapparaten kan ibland vara ogjort arbete om det finns inre störningar, för då kommer det bara tillbaka efter ett tag igen och du får börja om på ruta ett. Har du frågor eller vill ha hjälp så går det bra. Lycka till!!

Fast alltså, självklart får han problem med musklerna när kotorna ligger snett. Jag är med lite sne i min rygg och då får man ju ont i musklerna på köpet så att säga. Men nu när vi vet varför han har ont så kan vi ju börja jobba honom efter hans förutsättningar.

Fast du vet väl att tagelanalyser inte fungerar för att kolla om det finns sjukdomar i några inre organ?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 609
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 737
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?