Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"skitsnacket" om hästpratare?! Än en gång, sluta skriv om ni ska vara så jävla korkade. Eftersom detta är ett problem som funnits länge går det inte att bota - kan ni ge fan i de nu? Jag sköter min häst bra, de vill lova - sluta klanka ner på andra - ni är förstår jäääääävligt bra o kanonproffs allihop? Idioter hela bunten.
Hej alla kloka!
Efter att min häst varit knackig ett tag, hade jag ut eq, som jag haft till honom förut, då han lätt får lite låsningar osv i kroppen. Denna gången berodde det dock inte på detta, utan denna gången handlade de om "organproblem". Då min häst är en s.k "maghäst" så är nu hans tunntarm o tjocktarm irriterade/inflammerade. P.g.a detta så har han inte släppt all päls - ruggig päls liksom, men dock blank o fin så sätt. Men med tanke på tarmarna så går de åt mkt energi för o försöka läka ut problemet, därför tar han inte upp all näring ifrån betet. Därför ska jag ge honom mineraler i jättekur nu, för o få en kickstart, så lilla pållen blir lite kryare. Idag fick han hackad lucern (tycker bäst om det), linfröolja (för o smörja lite) och så mage/tarm-örter. Vilka mineraler tkr ni jag skulle ge? Han är 16 år, 164 hög o väger ca 500 kg. Han är varken tjock eller tunn, men då har han ändå gått på bete i 1½ månad, så lite rundare vill jag ha honom än vad han är idag.
Hoppas på att få något svar, då jag inte är så insatt i mineraler.
"skitsnacket" om hästpratare?! Än en gång, sluta skriv om ni ska vara så jävla korkade. Eftersom detta är ett problem som funnits länge går det inte att bota - kan ni ge fan i de nu? Jag sköter min häst bra, de vill lova - sluta klanka ner på andra - ni är förstår jäääääävligt bra o kanonproffs allihop? Idioter hela bunten.
Hej alla kloka!