Jättekur med mineraler

Sv: Jättekur med mineraler

vi svarar dig endast efer de uppgifter vi fått av dig. Hur din häst sköts för övrigt har vi ingen aning om

I stället för att svära och skrika - sluta skriv i tråden så självdör den. Sluta att läs den också, så slipper du reta upp dig.

Just det, skitsnacket. Hur logiskt låter det egentligen med nån skojare som säger sig kunna se in i hästens själ och se vad som är fel? Seriöst...

Vi är korkade? Vi som kommer med råd att du ska fara med hästen till en veterinär? Tror snarare att det är du som är korkad som har en häst som uppenbarligen är ganska ordentligt sjuk, men tror att du ska kunna fixa det med lite mineraler... Snälla nån, skaffa lite verklighetsuppfattning...

Att ha en sjuk häst som man inte tar till veterinären utan tänker behandla på eget bevåg på inrådan av någon skojjare är snudd på djurplågeri...

Den där hokus-pokus skiten som hästprataren håller på med kommer inte göra din häst frisk... Om du däremot tar den till en veterinär ökar chanserna betydligt för att den ska bli bra igen.

Men visst, om du vill lita på den där skojjaren till ET du har hittat, varsågod... Men kom inte hit och gnäll när du tvingas avliva din häst bara för att du var dum nog att inte gå till veterinären...

Vad kul det är att ge råd och få skit tillbaka. Du får kanske sålla bland inläggen och läsa det som faktiskt kan hjälpa dej.
Från mitt håll så menar jag allvar med att du ska söka dej till seriösa personer. En et som säger att du ska ge din häst en dunderkur med mineraler är inte seriös. Det är en riktigt okunnig människa som lurar dej. En seriös et hade sagt att här kan jag inget göra utan du får vända dej till en veterinär.

"skitsnacket" om hästpratare?! Än en gång, sluta skriv om ni ska vara så jävla korkade. Eftersom detta är ett problem som funnits länge går det inte att bota - kan ni ge fan i de nu? Jag sköter min häst bra, de vill lova - sluta klanka ner på andra - ni är förstår jäääääävligt bra o kanonproffs allihop? Idioter hela bunten.

Lugna ner dig ett par hekto och läs tråden igen. Du bad om hjälp för din häst, och de allra flesta som har svarat har försökt hjälpa.
Sen att du kanske snarare ville ha förslag på olika sorters mineraler, men inte har fått det, det är en annan femma, och något man får räkna med när man skriver på ett forum.

Försök fundera över om det faktiskt kanske ligger något i det folk skriver, många skriver ju dessutom ungefär samma sak - de kanske har en poäng?

Hej alla kloka!

Efter att min häst varit knackig ett tag, hade jag ut eq, som jag haft till honom förut, då han lätt får lite låsningar osv i kroppen. Denna gången berodde det dock inte på detta, utan denna gången handlade de om "organproblem". Då min häst är en s.k "maghäst" så är nu hans tunntarm o tjocktarm irriterade/inflammerade. P.g.a detta så har han inte släppt all päls - ruggig päls liksom, men dock blank o fin så sätt. Men med tanke på tarmarna så går de åt mkt energi för o försöka läka ut problemet, därför tar han inte upp all näring ifrån betet. Därför ska jag ge honom mineraler i jättekur nu, för o få en kickstart, så lilla pållen blir lite kryare. Idag fick han hackad lucern (tycker bäst om det), linfröolja (för o smörja lite) och så mage/tarm-örter. Vilka mineraler tkr ni jag skulle ge? Han är 16 år, 164 hög o väger ca 500 kg. Han är varken tjock eller tunn, men då har han ändå gått på bete i 1½ månad, så lite rundare vill jag ha honom än vad han är idag.
Hoppas på att få något svar, då jag inte är så insatt i mineraler.

Det finns magsårs medicin till folk somanvänds på bla föl som går på medicinering. Den heter Andapsin. Det är receptbelagt och kan nog vara bra för din häst. Funkar inte magen så kvitter det vilken typ av mineraler du ger så kommer du inte få den effekten dom vill ha. Men får du ordning på magen så kommer hela hästen att må bättre.

Sen är det inte så smart att kalla folk idioter som vill hjälpa dig, utan det är bättre att ta åt sig av åsikterna. Det viktigaste är vad din veterinär säger, det är den som är experten på området. Sen vet jag inte hur bra varken ET eller hästpratardelen är, jag har aldrig använt mig av någon av dessa.. Jag tror däremot att de flesta som hållts med hästar ett tag kan se på en häst hur den mår.

/mul- dum nog att svara i en tråd där TS kallar oss alla idioter.. Skulle vara utan svar.. *mutter*

"skitsnacket" om hästpratare?! Än en gång, sluta skriv om ni ska vara så jävla korkade. Eftersom detta är ett problem som funnits länge går det inte att bota - kan ni ge fan i de nu? Jag sköter min häst bra, de vill lova - sluta klanka ner på andra - ni är förstår jäääääävligt bra o kanonproffs allihop? Idioter hela bunten.

Vaför frågar du om saker om du inte ens vill ha svar??

Möjligt att vi är idioter men det finns faktist mycket man läser om här som får en att häpna.

Du har fått massor med råd men dock inte medhåll om din E.T.

Du har din åsikt färigpaketerad och klar INNAN du ens startade tråden.

VARFÖR frågar du om saker till oss korkskallar??? :confused:

Vill du att vi ska tycka att rejäla överdoser med mineraler löser dina problem..eller nej, din hästs problem?

Tyvärr, för hästen, så gör det inte det.

AM

Här hoppar ytterliggare en idiot in i tråden ;)

En seriös ET ger inga råd utan att hästen blivit nogrannt undersökt av veterinär.
Det första min ET gjorde när jag hade ute henne var att ge mig numret till klinik och sa att hon gärna behandlar hästen i samråd med veterinären och det han hittat vilket vi i dagsläget gör. Hon ställde ingen diagnos och började inte behandla hästen förrän hon själv pratat med min veterinär.
Idag var hon tillomed själv på kliniken och vi gick igenom hästens plåtar och ultraljud tillsammans för att min häst ska få den bästa vård han kan få.

Kan mkt väl tänka mig vem det är du använder och isåfall kan jag lova dig att hennes hokuspokus knappast går hem hos en enda normalt fungerande veterinär.
För det är väl antagligen healing och sånt iblandat med om det är den människan jag tror att det är i dina trakter!

Hej alla kloka!

*Host*

Har själv magsår och skulle jag stoppa i mig nåt som liknar mineraler i större mängd skulle jag få oerhörda smärtor.

Om nu hästen har ont, vilket han har med magsår, så ta honom till veterinär. Jag tvivlar inte på att du tycker om hästen, så du måste göra allt du kan för att lindra hans lidande. Så är det bara. Är han försäkrad så blir det inte så dyrt, annars får man bita i det sura äpplet. Magsår är något man måste leva med hela livet, även om det läker ut.

Sen att kalla folk idioter när du själv bett om råd är väldigt otrevligt. Man kan få ut så mycket mer om man bemöter folk hövligt. Och troligtvis ligger det nåt i det "idioterna" skriver när de alla är överens om veterinär.

Att ta hästen till en klinik är inget som hindrar ET att behandla och prata med honom. Men att en ET ska kunna bota magsår är i det stora hela omöjligt.

Men, lycka till med vad du nu väljer att göra. För hästens skull.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka