Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min 5 åring ( Islandshäst )började hosta när han kom hem till mig i Maj. Inte så att jag reagerade speciellt . När han fortsatte hosta...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Hambo
·
Hästvård råkat ut för lite trubbel med skoningen. Först var jag två veckor för sent ute, hade på nått sätt räknat fel Men nu är de nästa 5...
Svar
6
· Visningar
2 643
Senast: mul
·
Foder & Strö Har en rätt stor gräshage här just nu där gräset är över 1 meter högt :eek: Jag kan inte lägga dit hästen för att äta det här gräset...
Svar
8
· Visningar
8 167
L
Hästvård Hej! Tänkte lufta lite tankar och funderingar kring Hygrom. Min 3 åriga häst fick en spark på frambenet för ca 3 veckor sen, var svullen...
Svar
4
· Visningar
3 247
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Min shettis' höger bakknä hoppade ur led idag. Hon hade stått en timme och ätit hö,skulle få munkorg på och ut i hagen - då jag märker...
Svar
4
· Visningar
2 836
Senast: Lindon
·
Hästvård Finns det någon som vet om en fånghäst kan äta foderjäst?
Svar
7
· Visningar
4 994
Senast: Solis
·
Foder & Strö har under flera år haft min häst på bete, men det går inte längre. han blir totalt hingstig, inte piggare eller hetare på nåt sätt utan...
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: Oghma
·
Hästvård Hejsan! Jag ska bara säga först här att klinikbesök är inbokat på onsdag och jag sitter mest och har lite fredagsfunderingar om vad det...
Svar
14
· Visningar
1 948
Senast: Gimlan
·
Hästvård Igår fick min unghäst panik vid lastning. Slängde sig och gick omkull :cry: Hon fick en mindre skada på ett framben som inte ville sluta...
Svar
5
· Visningar
2 110
Senast: MiaMaria
·
M
Hästvård så, vilken sida tillhör din häst? tycker du att det är din porslinshäst eller är den odödlig? ;) - Motivera och ge exempel! Nu kommer...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 380
Senast: CoronaOnslow
·
M
Hästvård jag har en lite knivig fråga. min kallblodstravare är brun med en halv vit stjärn. för några år sedan fick han en fläck som växte sig...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: MandarinaZ
·
Hästvård Hej! Är det någon som har en bra huskur man kan blanda ihop som är effektiv mot alla dessa bitande och irriterande flygfän:mad:, så dela...
Svar
13
· Visningar
9 495
Senast: REIN
·
J
Hästvård Efter flera dagar på klinik har vi nu bestämt att ta bort min pålles ena öga. Det känns tråkigt, men det är det mest skonsamma för honom...
Svar
10
· Visningar
4 533
Senast: JuliaJ
·
M
Hästvård Som rubriken lyder, min häst har fått mugg på ena bakbenet. Det har hon haft i ca 2 veckor och det bara sprider sig vidare. Jag har ren...
2 3
Svar
45
· Visningar
10 361
Senast: satanic
·
G
Hästvård Senaste veckorna så har jag märkt något med mitt kallblods sto. Det började med att jag skulle kratsa höger bak och då lyfte hon på...
Svar
6
· Visningar
1 496
Senast: InaNorlin
·
Hästvård Har funderat länge över detta. Fång har blivit en sjukdom som varenda hästägare numera har erfarenhet av, verkar det som...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
20 146
Foder & Strö Jag har följande: En tovlårig halvblodsvalack, ett fyraårigt halvblodssto, en fyra årig shettisvalack tillsammans i samma hage. Det är...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: saule
·
Hästvård ...när man badar sin häst? Går det kanske lika bra med diskmedel/såpa/flytande tvål? Gammelponny har gnuggat varenda millimeter av...
Svar
19
· Visningar
1 755
Hästvård Hur många här inne har sina hästar barfota (förutom jag) och vilken filosofi är det ni följer? :)
2
Svar
36
· Visningar
5 693
Senast: Emboella
·
Foder & Strö I år får jag välja halm av en bonde som jag ska köpa av. Är rundbalar och jag får välja mellan vete eller havrehalm. Vad är det för och...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: Limelight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka