Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Detta hittade jag min häst med häromdagen: Svullnad kring ögonen, svullna läppar och mindre 'fläckvis' svullnader bakom ganascherna/på...
Svar
2
· Visningar
1 866
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Har en shetlandsponny på 2 år, går just nu på bete. Han får tillskott i form av mineraler och vitaminer men vill inte äta upp dessa. Har...
2
Svar
28
· Visningar
5 480
Senast: Cicci
·
T
Foder & Strö Någon som vet om man ska vaccinera mot botulism om man ska fodra med plastat hö?
Svar
18
· Visningar
1 775
Senast: Korven
·
G
Hästvård Är det någon som har något tips om vad jag kan smörja in manen med på min häst, så att inte grannens stora häst som jag delar bete med...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: Boj
·
Hästvård Jag upptäckte att min häst har fått en mysko knöl igår, precis vid mungipan. Det finns inget sår eller någonting, så det verkar inte...
Svar
3
· Visningar
1 807
Senast: Ketrawzc
·
S
Hästvård Hej! Min ponny (connemarasto, 10 år, hopponny, ngt framtung) har varit lite oren när jag kollat henne. I våras så hade hon...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: noble art
·
Hästvård Hej allihopa! Jag rider en trettonårig varmblodsvalack. Han gjorde sin sista start sommaren 2009, och har mer eller mindre stått...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: sandrafors
·
Hästvård Är det värt pengarna att använda kylande produkter för benen? Vilka är bra i så fall? Finns ju även benskydd som man kan lägga på för...
Svar
6
· Visningar
1 411
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Ni som har sockeranalys på ert grovfoder, vad har ni fått för värden? Vi har 121g/kg TS. Det har varit svårt att få besked om...
Svar
7
· Visningar
5 461
Senast: Trix
·
Hästvård Har en travtjej på fyra år, inte startad o ej hårt tagen. Kört en hel del det sista o hon har varit riktigt bra, alldeles snart redo för...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: Mauthoria
·
Hästvård Vi har problem..stora problem med insekter. Det är INTE bromsar utan mycket större. Dom ser ut som jättegetingar, lite brandgula till...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
46 093
Senast: Rouise
·
Hästvård Hej, Min valack har den senaste veckan nickat mycket med huvudet, jag la märkte till det första gången förra helgen under en ridtur...
Svar
16
· Visningar
6 674
Senast: Angelique
·
M
Hästvård Idag ska vi åka och köpa mygg/knott spray. Vet ni något märke som är bra, som faktiskt FUNKAR? Har ingen erfarenhet av något som...
Svar
12
· Visningar
1 963
Senast: dengra
·
Hästvård När det är väldigt varmt kan ju hästen vara svettig redan innan du har sadlat. Även om du inte rider så hårt så är det ju en stor...
2
Svar
20
· Visningar
2 240
Senast: Breccia_
·
Hästvård Har för mig att de förut rekommenderade att man vaccinerade fölet första gången vid 4 månaders ålder, är det fortfarande vad som gäller...
Svar
4
· Visningar
1 098
Senast: Hippocampus
·
Hästvård Inte riktigt säker om jag skulle posta denna tråd på utrustning eller hästvård men den landade här så får den väl flyttas på om det ska...
Svar
4
· Visningar
1 766
Senast: affinity
·
Foder & Strö Ni som fodrar med Hippo Bas Basic eller Cool, ger ni det uppblött eller torrt i pelletsform? Och varför? Skulle vilja ha andras...
Svar
6
· Visningar
3 259
Hästvård Min lilla grabb har antagligen blivit sparkad i hagen,han har som en cm lång rispa fram mitt på skenbenet,lite varm,lite svullen,men...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Lykka
·
B
Hästvård Var vänder man sig om man tycker att ett djur är vanvårdat? Jag har sett en häst i en hage som jag anser är alldeles för benranglig...
Svar
4
· Visningar
1 067
Senast: Pancakes
·
Hästvård Kan ni ge mig namnet på de (för hästar) giftiga växter ni känner till? Vore jättetacksam för hjälp! Jag måste gå igenom vår hage och se...
Svar
8
· Visningar
1 486
Senast: FlipTheFrog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka