Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som testat det på sin häst eller vet någon annan som gjort det, fungerar det ? Jag har en häst som fått röta ( hålvägg ) och...
Svar
7
· Visningar
2 480
Senast: Limelight
·
Hästvård Jag har fått erbjudande att ta en halvblod som tyvärr har osteokondros. Det är ett halvblod på 6 år men hon vissar ingen hälta eller...
2
Svar
31
· Visningar
6 617
Senast: Peka
·
L
Hästvård Hur gör ni med era hästar för att dom inte ska bränna mulen? Jag har en pålle med rosa mule och försöker att smörja med helosan sol men...
2
Svar
27
· Visningar
12 394
Senast: Coolfrees
·
Hästvård Har någon här erfarenhet av den halmpellets som granngården säljer. Eftersom de är 10 kr billigare per säck än min vanliga leverantör så...
Svar
2
· Visningar
1 864
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Min 4-åring har lagt på sig lite väl mycket sista veckan, så nu överväger jag betesreducerare trots att de går i nedtrampade/nedbetade...
Svar
13
· Visningar
2 203
Foder & Strö Hej! Min hästs hö har analyserats och det såg ut så här: Torrsubstans (ts) 86% Råprotein (RP) 77 Smältbart råprotein 46...
Svar
7
· Visningar
1 329
Senast: Derring-Do
·
C
Hästvård Jag har blivit jätteintresserad av örter och oljor för att hjälpa hästar med olika sjukdomar och som ett extra tillskott för att...
Svar
4
· Visningar
1 081
Senast: devere
·
Hästvård Jag har en äldre häst som fått spatt, han har alltid varit hög i rang men aldrig hamnat i bråk. Nu de senaste veckorna så har han haft...
Svar
0
· Visningar
768
Senast: Elina8
·
Hästvård Min häst gillar inte att få manen ryckt, men hon har sån himla tjock man så knopparna blir gigantiska. Hon slet nästan sönder grimman...
2
Svar
37
· Visningar
3 361
Senast: Quickeman
·
Hästvård Vi har fruktansvärt mycket brömsar och flugor här dagtid. De kom för ca 3 veckor sedan och är tydligen här för att stanna *morr* Vi har...
Svar
12
· Visningar
2 053
Senast: Pali
·
Hästvård Hur yttrar sig hovböld i överlag? från en någorlunda mild till en riktigt ond? För att göra en lång historia kort: för några veckor...
2
Svar
22
· Visningar
6 417
Foder & Strö Vår ena beteshage är full av både örnbräken och ängssyra :eek: Örnbräken har vi slagit ner så nu ser man att dom har gulnat. Så då...
Svar
10
· Visningar
5 732
Senast: cowgirl73
·
Hästvård Jag har en gammal ponnyherre hemma som den 1 mars i år fick diagnosen fång. Röntgen gjordes och en mkt liten rotation uppdagades. 14...
Svar
5
· Visningar
1 828
Senast: Skuggfaxe12
·
Hästvård Min häst drabbades av FÅNG för några veckor sedan. Står fortfarande på boxvila och medicin. Hon blev snabbt symtomfri när medicineringen...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 515
Senast: Springsteen
·
Hästvård Hoppas denna tråden hamnat rätt annars får gärna en moderator flytta den. Det är såhär att jag har bytt hovslagare. Den tidigare har...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 526
Senast: Varmblod90
·
C
Hästvård Jag ska börja tävla min pålle nu och MÅSTE ha honom skodd. Vad måste han kunna för att få sin helskoning, som jag kan lära honom utan...
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: Angelique
·
Hästvård Är det någon som vet vad man kan ge till sin häst som är slemlösande? Tacksam för svar
2
Svar
21
· Visningar
14 202
Senast: Hambo
·
A
Hästvård Hej alla kunniga och duktiga bukefalister! Jag har haft en väldigt tung vecka och har svårt att se ljuset i tunneln nu... Hoppas på...
Svar
0
· Visningar
737
Senast: annafrida
·
Hästvård Hej! Jag har en arabvalack som är 25 år. I höstas fick han ett märkligt sår "högst upp" på korset (där det är som "spetsigast"). Hoppas...
Svar
0
· Visningar
638
Senast: c0pyright
·
Hästvård Min plutt hade en spricka i hoven,i dag var hovis här och verkade,och Orvar dummade sig lite,hoppade runt och tyckte det var...
Svar
8
· Visningar
2 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka