slemlösande för häst.

Sv: slemlösande för häst.

Precis som Alexandra_W skriver. Så ger man inte örter i det akuta skedet, utan underhåll & förebyggande. Så är den helt slemmig behövs recept,efter kuren ger man torkade örter el. tinktur. Jag ger dessa örter torrt i fodret, då dom gillar det. Tinkturen kan vara svårare att få i dom, om dom inte är vana vid smaken. Men jag blandar så det blir 50 gram jämt frdelat mellan örterna, häller det i kokhett vatten, låter det dra allt från 30 min till timmar. Därefter blandar jag det i fodret.
Våran bronkit häst fick örter varje dag, året runt.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
447
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 172
Senast: Kilauea
·
  • Låst
Hästvård Någon som vet vilken hästars som Oskar Öhrströms häst Ivory är? Det finns hästraser som orkar mer än andra , men var fick Oskar och...
Svar
3
· Visningar
305
Senast: Görel
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 129
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka